Kilka dni temu w kinach na całym świecie premierę miał film "Barbie" z Margot Robbie w roli głównej. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie w premierowy weekend obraz zarobił 155 mln dol., co było największym otwarciem w dziejach filmów zrealizowanych przez kobiety.
W Polsce już ponad 493 tys. widzów obejrzało dzieło Grety Gerwig. Jednak wszystko rozpoczęło się od latki, która podbiła serca dziewczynek na całym świecie.
Różowe billboardy, kolekcje ubrań i akcesoriów inspirowanych kultową lalką, imprezy tematyczne, tysiące memów i zdjęć przedstawiających ludzi w pudełku z logo firmy Mattel to gruntownie przemyślana i realizowana z rozmachem kampania marketingowa, która nakręcała zainteresowanie filmem na wiele miesięcy przed premierą.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Teraz w sieci bardzo popularne stały się filtry do zdjęć, dzięki którym jednym klikiem możesz przeobrazić się w Barbie albo Kena.
"Uważaj na selfie z Barbie". Ministerstwo Cyfryzacji apeluje o rozważność
Jednak Ministerstwo Cyfryzacji ostrzega, "że ta z pozoru niewinna zabawa, to tak naprawdę operacja masowego zbierania danych internautów".
W sieci dostępne są dwie aplikacje: barbieselfie.ai i bairbie.me - obie stanowią duże zagrożenie dla naszych danych.
Akceptując politykę prywatności usługi barbieselfie.ai dajemy dostęp do: kamery smatfona, historii płatności, historii lokalizacji GPS, danych rejestracyjnych, dokładnych danych technicznych smartfona, danych o zaangażowaniu użytkownika w mediach społecznościowych, informacji o interakcjach z innymi usługami, danych z ankiet i konkursów - informuje ministerstwo.
Z kolei aplikacja bairbie.me nie spełnia wymagań Ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych osobowych (RODO). "Nie wiemy więc, jakie informacje są przejmowane i do czego będą wykorzystywane - podkreśla ministerstwo.
Uważajmy na to, co klikamy i bądźmy bezpieczni w sieci - apeluje Ministerstwo Cyfryzacji.
Firma Mattel komentuje i przypomina
W sprawie wypowiedział się także producent lalek Barbie. Poniżej publikujmy jego oświadczenie:
W związku z ostrzeżeniem wydanym przez Ministerstwo Cyfryzacji w dniu 31.07.2023 roku na temat stron bairbie.me oraz barbieselfie.ai firma Mattel, właściciel marki Barbie, oświadcza, że Mattel oraz marka Barbie nie są właścicielami stron bairbie.me oraz barbieselfie.ai, czytamy w oświadczeniu firmy Mattel.
Źródło: Facebook - Ministerstwo Cyfryzacji, PAP, Mattel
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.