Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Anna Wajs-Wiejacka
Anna Wajs-Wiejacka | 
aktualizacja 

W katastrofie lotu Air France 447 zginęło 228 osób. Oto ostatnie słowa pilotów

67

Co czują piloci w chwili, w której zdają sobie sprawę, że maszyna za chwilę się rozbije, a oni nie są w stanie nic zrobić? Wyobrażenie na ten temat daje mrożąca krew w żyłach ostatnia rozmowa pilotów zarejestrowana przez czarne skrzynki samolotu linii Air France, który rozbił się na Atlantyku. W katastrofie zginęło 228 osób, w tym 12 członków załogi i 216 pasażerów.

W katastrofie lotu Air France 447 zginęło 228 osób. Oto ostatnie słowa pilotów
Szczątku samolotu linii Air France, który rozbił się na wodach Atlantyku w 2009 roku. Tak brzmiała ostatnia rozmowa pilotów. (Twitter)

Czarne skrzynki uchwyciły wstrząsającą rozmowę między kapitanem Marciem Dubois i jego dwoma pilotami Davidem Robertem i Pierrem-Cédriciem Boninem. Wszyscy doskonale zdawali sobie sprawę, że pilotowany przez nich Airbus A330 lada moment runie do oceanu.

1 czerwca 2009 roku samolot linii Air France wyruszył z Rio de Janeiro do Paryża. Na pokładzie znajdowało się 229 osób, w tym 216 pasażerów i 12 członków załogi. Samolot nigdy nie dotarł na miejsce. Piloci wiedzieli, że nie uda im się uniknąć tragedii. W ich ostatnich, mrożących krew w żyłach słowach, słychać strach. Byli świadomi, że zaraz zginą.

Na nagraniu czarnej skrzynki samolotu słychać, jak jeden z pilotów mówi "Straciliśmy prędkość!". - Nie wiem, co się dzieje – odpowiada kolejny zaniepokojony głos. Następnie słychać głos Bonina: "Dalej! Ciągnij, ciągnij, ciągnij".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Sam chciał wymierzyć sprawiedliwość. Kierowca busa trafił na radiowóz

— K***a, rozbijemy się! To nie dzieje się naprawdę! Co się dzieje? — wrzasnął Robert.

Nie jest jasne, kto odezwał się jako następny. Jasne jest tylko to, że wiedzieli, co za chwilę się stanie. K***a, jesteśmy martwi - słyszymy.

Co doprowadziło do tragedii lotu Air France 447?

Raport francuskiej agencji bezpieczeństwa lotniczego wskazuje, że do katastrofy doszło na skutek błędu pilota i niesprawności wskaźników prędkości. Załoga miała nie zareagować w odpowiedni sposób na błędne wskazania ciśnieniowych czujników prędkości lotu (rurek Pitota), które uległy oblodzeniu.

Piloci mieli niewłaściwie zareagować na pojawiające się alerty o utracie przez maszynę siły nośnej. Ważący 205 ton samolot spadał 4 minuty, by ostatecznie rozbić się o taflę wody. Jedyne, co pozostało po maszynie to szczątki i ostatnia przerażająca rozmowa pilotów. W 2023 roku sąd w Paryżu orzekł, że Air France i Airbus nie są winne nieumyślnego spowodowania śmierci osób znajdujących się na pokładzie.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Wyniki Lotto 21.11.2024 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Nakaz aresztowania Netanjahu. "Istotny krok w kierunku sprawiedliwości"
Zmasowane ataki Izraela na Liban. Ponad 47 zabitych
Wrocławski McDonald's podbija sieć. Kolorowe neony, światła i tłumy klientów
Zobaczył tygrysa pod domem. Przerażające nagranie z Chin
Ukraiński recydywista w Sopocie. Pokazał policjantom fałszywe prawo jazdy
Trzaskowski: Na spotkania w prekampanii jeżdżę prywatnym samochodem, urlopu nie planuję
Wypadek na roli. Nogę mężczyzny wciągnęła maszyna
PiS ogłosi swojego kandydata na prezydenta. Wiadomo już gdzie
Skrajnie osłabiony senior w Gdańsku. Jej reakcja uratowała życie 71-latka
Ōkunoshima. Tajemnicza wyspa królików z mroczną przeszłością
Estonia. Tysiące niewybuchów na poligonie wojsk NATO
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić