Klienci jednego z lokali gastronomicznych w Łebie zdobyli wątpliwą sławę po tym, jak restauracja opublikowała ich zdjęcia w mediach społecznościowych. Miała ku temu ważny powód.
Jak opisuje lokal, klienci zamówili najdroższe pozycje z menu, potem zjedli dania i... wyszli bez płacenia. Z pewnością nie zrobili tego z powodu niezadowolenia z jakości posiłków, bo – jak wyjaśnia lokal – zostawili na stole puste talerze.
Ważny komunikat. Poszukujemy tych państwa ze zdjęć, którzy postanowili zamówić najdroższe pozycje w menu MozArt Klubokawiarni i niestety "zapomnieli" zapłacić – pisze restauracja w mediach społecznościowych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W dalszej części wpisu właściciele lokalu zaprosili klientów do uregulowania rachunku i napiętnowali ich zachowanie. Padły przy tym mocne słowa. – Uważamy że jesteście złodziejami i wieśniakami! Ale za to puste talerze świadczyły o tym że jedzenie smakowało – napisano.
Wyszli z lokalu bez płacenia. "Wstyd na całą Polskę"
W komentarzach pod postem zawrzało.
"Biznesmeni! Biedny by zapłacił", "Wstyd na całą Polskę", "Codziennie obiad w innym lokalu i wakacje niskobudżetowe zaliczone... Przykre, że są tacy ludzie" - piszą internauci.
Ale pojawił się też komentarz sugerujący, że klienci po prostu zapomnieli zapłacić za jedzenie. "A może naprawdę zapomnieli zapłacić, są na wakacjach. Czasami się zdarza" - zastanawia się jedna z internautek.
Oczywiście mogło się tak zdarzyć, jednakże faktem jest, że właściciele lokali gastronomicznych, szczególnie podczas wakacji, często skarżą się na nieuczciwych klientów, którzy "dają nogę" bez płacenia za jedzenie.
– (...) Sam fakt niezadowolenia z jakości obsługi czy dania nie upoważnia do opuszczenia restauracji bez płacenia rachunku – to wykroczenie, zagrożone karą aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny – przypomina "Dziennik Gazeta Prawna" wyjaśniając, że po otrzymaniu niesmacznego jedzenia lub w przypadku niezadowolenia z obsługi, można złożyć reklamację.