Brytyjski rząd potwierdził: Zakaz pokazywania reklam fast foodów w telewizji przed godziną 21:00 wejdzie w życie 1 października 2025 r.
Reklamówki znanych sieci z niezdrowym jedzeniem będą traktowane jak inne używki i nie będzie na nie miejsca w czasie reklamowym oraz w sieci. To kolejny krok Brytyjczyków w walce z plagą otyłości wśród dzieci.
Czytaj także: Piwny brzuszek może zniknąć. Wystarczy kilka zasad
To pomysł konserwatystów. Takie rozwiązania zapowiadali jeszcze w 2021 roku, kiedy premierem był Boris Johnson, ale jak podaje BBC został on przesunięty, aby dać branży więcej czasu na przygotowanie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ograniczenia te pomogą chronić dzieci przed narażeniem na reklamy mniej zdrowej żywności i napojów, które, jak pokazują dowody, wpływają na ich preferencje żywieniowe od najmłodszych lat – mówił przed Izbą Gmin w czwartek minister zdrowia, Andrew Gwynne.
Brytyjski rząd opublikował swoją odpowiedź na konsultacje z 2022 r. w sprawie projektu zostały w nim zdefiniowane produkty, przedsiębiorstwa i usługi objęte ograniczeniami.
Więcej niż jedno na pięcioro dzieci w Anglii ma nadwagę lub żyje z otyłością przed rozpoczęciem nauki w szkole podstawowej, a liczba ta wzrasta do ponad jednej trzeciej, gdy opuszczają szkołę - tłumaczył brytyjski minister zdrowia
A jak wygląda to w Polsce? Według danych ze stycznia 2024 roku ponad 25 proc. dzieci w wieku 3 lat ma nieprawidłową masę ciała, natomiast około 30 proc. 8 latków ma otyłość lub nadwagę.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.