Rosyjska inwazja na Ukrainę, która rozpoczęła się 24 lutego, jest nazywana przez władze rosyjskie "specjalną operacją wojskową", a używanie w tym kontekście takich terminów jak "wojna" zostało zakazane przez Roskomnadzor - państwowy regulator mediów i internetu.
Badania Centrum Lewady przeprowadzone w dniach 25-31 sierpnia wskazują, że zdecydowana większość Rosjan stoi murem Władimirem Putinem. 76 procent Rosjan popiera działania armii rosyjskiej, która rozpętała w Ukrainie krwawą wojnę, zabijając ludność cywilną i okupując terytorium.
Prawie połowa obywateli Rosji (46 procent) zmieniła po wybuchu działań wojennych w Ukrainie swój stosunek do Putina na lepszy. Co ciekawe, tylko 17 procent respondentów kategorycznie sprzeciwia się wojnie w Ukrainie.
Według wyników sondażu, największe poparcie dla działań armii rosyjskiej w Ukrainie obserwuje się wśród starszej grupy wiekowej. Tam zwolenników wojny jest aż 85 procent.
W kwestii konieczności kontynuowania działań wojennych lub podjęcia negocjacji, społeczeństwo rosyjskie jest podzielone prawie równo: około połowa Rosjan (48 procent) uważa, że konieczne jest kontynuowanie działań wojennych, nieco mniej (44 procent) - że należy rozpocząć negocjacje pokojowe.
Jak więc widać, propagandowe przekazy Kremla odniosły skutek. Mieszkańcy Rosji karmieni są manipulacjami. O ile młodsze osoby dzięki internetowi i sieci VPN mogą czerpać wiedzę o tym, co naprawdę dzieje się w Ukrainie, o tyle w przypadku starszych osób, skazanych na publiczne media, jest to utrudnione.
Zbliża się 200. dzień wojny w Ukrainie
Piątek to 191. dzień rosyjskiej inwazji. Na Krymie zauważono dużą kolumnę rosyjskiego sprzętu wojskowego. Konwój jechał autostradą Tavrida od strony mostu Kerczeńskiego w kierunku kontynentalnej Ukrainy.
Według naocznych świadków ciężarówkom, głównie marki URAL, towarzyszyły samochody rosyjskiej inspekcji państwowej. Ministerstwo Obrony Ukrainy wzywa mieszkańców okupowanego Krymu do przekazywania informacji o przemieszczaniu się wojsk rosyjskich.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.