Wiemy, jaką widownię ma lider pod względem oglądalności wśród kanałów informacyjnych - TVN24. Stację ogląda więcej kobiet (55,23 proc.) niż mężczyzn (44,77 proc.). Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, wynik ten odpowiada ogólnej strukturze widowni telewizyjnej w Polsce - według analizy One House w tym roku wszystkie stacje oglądało 54,14 proc. kobiet i 45,86 proc. mężczyzn.
Kto ogląda TVN24?
Badania wykazują, że kanał TVN24 ma niewiele młodych widzów. W tym roku udział widowni w grupie wiekowej 4-24 wynosił znacznie poniżej 1 proc., podobnie było w poprzednich latach. Najwyższą oglądalność odnotowano w grupie 65+ - wynosi ona 52,80 proc. wszystkich oglądających, podczas gdy w całym rynku jest to 32,20 proc. 60 proc. widowni stacji stanowią emeryci.
W badaniu przeprowadzonym przez Wirtualnemedia.pl pod uwagę wzięto także miejsce zamieszkania widzów. Okazało się, że większość widzów TVN24 (77,57 proc.) mieszka w miastach. Dla całego rynku liczba ta wynosi w tym roku 62,68 proc.
Stacja ma także zauważalną przewagę, jeśli chodzi o widzów z wysokimi dochodami. Widzowie, u których miesięczny dochód netto gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca wynosi ponad 5 tys. zł, stanowią 36,69 proc. udziału wszystkich widzów stacji. W ubiegłym roku podział ten wyglądał inaczej - wówczas stację śledziło więcej osób z niskimi dochodami.
Znaczenie okazało się mieć także wykształcenie. W tym roku kanał TVN24 chętniej oglądały osoby z wykształceniem wyższym, które stanowiły 40,95 proc. wszystkich widzów stacji. To więcej, niż w poprzednich latach. W całym rynku liczba ta wynosi zaledwie 18,68 proc.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.