Aplikacja będzie wdrażana etapami. Na początek dostępne będą konta dla osób fizycznych wraz z dedykowanymi funkcjonalnościami. Użytkownicy będą mogli m.in. uzyskać zaświadczenia, przeglądać informacje o udzielonych pełnomocnictwach, sprawdzać złożone dokumenty związane z podatkami PIT, PCC, SD i VAT oraz monitorować swoje rozliczenia.
Aplikacja umożliwi zarządzanie dokumentami, aktualizację danych oraz wysyłanie i odbieranie dokumentów w formie elektronicznej, o ile użytkownik wyrazi zgodę na e-Korespondencję.
Obecnie podatnicy mogą załatwić większość spraw podatkowych elektronicznie za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego można składać pisma ogólne, wnioski o wydanie zaświadczenia, zawiadomienia ZAW-NR oraz czynny żal. W serwisie dostępnych jest obecnie 115 formularzy dotyczących PIT, CIT, VAT, PCC i SD.
Jedną z zalet jest brak konieczności posiadania podpisu elektronicznego przy składaniu dokumentów – są one podpisywane certyfikatem pieczęci Szefa KAS. Uwierzytelnieni użytkownicy nie muszą wypełniać danych identyfikacyjnych w deklaracjach, mogą zapisywać kopie robocze i sporządzać korekty na podstawie wcześniej złożonych dokumentów.
Dostępna jest także historia złożonych deklaracji, co pozwala na przeglądanie, pobieranie i drukowanie dokumentów – zarówno elektronicznych, jak i tych złożonych w formie papierowej.
Dzięki usłudze "Rozliczenia" podatnicy i płatnicy mogą weryfikować swoje rozliczenia z urzędem skarbowym oraz sprawdzać ich szczegóły. Po zalogowaniu się zobaczą zaksięgowane deklaracje i zeznania podatkowe, dokonane wpłaty, zrealizowane zwroty oraz inne szczegóły rozliczeń.
Wkrótce w e-Urzędzie Skarbowym pojawi się chatbot, który będzie wspierał użytkowników w nawigacji po serwisie.
W planach jest również przeniesienie możliwości składania pełnomocnictw ogólnych z Portalu Podatkowego do e-Urzędu Skarbowego, aby użytkownicy mieli wszystkie informacje dotyczące pełnomocnictw w jednym miejscu. .