Polacy przed telewizorami coraz częściej poszukują informacji na antenach TVP. Według Nielsen Audience Measurement we wrześniu liderem w tej kategorii były "Wiadomości" TVP i TVP Info. Średnia oglądalność wyniosła 2,66 mln widzów (2,05 mln na TVP oraz 620 tys. na TVP Info).
Co prawda w ubiegłym roku widzów tego programu było nieco więcej, ale w stosunku do konkurencji Telewizja Polska zaliczyła najniższą stratę, wynoszącą 2,80 proc. TVP coraz bardziej zwiększa swoją przewagę nad TVN.
Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl, na drugim miejscu pod względem oglądalności serwisów informacyjnych uplasowały się "Fakty" TVN i TVN24 BiŚ. Łącznie program oglądało 2,60 mln widzów (2,35 mln na TVN oraz 259 tys. na TVN24 BiŚ).
Jednak w porównaniu z wrześniem ubiegłego roku TVN zanotował utratę 10,18 proc. widowni. To rekordowy spadek dla stacji TVN.
Trzecią lokatę we wrześniu zajął "Teleexpress”, który odnotował procentowo największy wzrost oglądalności (+1,49 proc.). Program śledziło 2,23 mln widzów (1,60 mln na TVP1 oraz 630 tys. na TVP Info).
Poza podium znalazły się "Wydarzenia" Polsatu i Polsat News. Łącznie serwis we wrześniu średnio oglądało 1,77 mln widzów (1,50 mln na Polsat i 274 tys. na Polsat News). Polsat również odnotował spory spadek widowni w porównaniu z wrześniem ubiegłego roku. Stracili 10,07 proc. widzów.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.