"Ksiądz z osiedla" zdobywa sporą popularność na TikToku. Jeden z jego filmików pokazuje cztery stereotypowe postawy podczas zbierania datków na tacę. Jednym z typów jest "osoba zamyślona", która unika dzielenia się swoimi pieniędzmi. Oczywiście, robi to nieprzypadkowo.
To cztery typy wiernych. Każdy inaczej podchodzi do tematu "tacy"
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Duchowny przedstawił również "wiernego z zagranicy", który dumnie pokazuje banknot w obcej walucie. Natomiast "rozmieniacz" to osoba wrzucająca pieniądze, ale zabierająca sobie "resztę" z tacy. Trzeba jednak przyznać, że takie zachowanie raczej należy do rzadkości.
Kolejnym humorystycznym typem jest "przyszły biznesmen", który potrafi nie tylko oddać pieniądze, ale także coś sobie schować do kieszeni. To jednak praktyka rzadko obserwowana przez duchownych
Czytaj także: Ksiądz zrzucił sutannę. Kara suspensy. "To dla nas szok"
Filmik ten w zabawny, ale i dobitny sposób pokazuje różnorodne reakcje wiernych podczas mszy, z którymi księża muszą się zmagać, nawet gdy dochodzi do prób nieuczciwego zachowania. Na przestrzeni wielu lat księża z pewnością spotkali się z wieloma nietypowymi sytuacjami.
Temat datków pozostawianych przez wiernych na tacy wzbudza spore wątpliwości. Wiele osób oburza fakt, że księża nie odprowadzają podatków od danin oferowanych przez parafian.
Kim jest ksiądz Rafał Główczyński?
Działalność na TikToku nie jest podstawowym zajęciem duchownego. Ksiądz Rafał Główczyński nie tylko prowadzi zabawny profil "Ksiądz z osiedla", ale także uczy katechezy. Działa w parafii św. Michała Archanioła w Piastowie, gdzie dzieli się wiedzą z młodzieżą.
Czytaj także: Koniec kryzysu? Nowe dane z Kościoła
Ksiądz Rafał często tworzy i udostępnia treści skierowane do młodych osób, a jego filmiki zawierają taniec, śpiew i wyjaśnienia dotyczące życia w kościele, podane w przystępny sposób. Wzmiankuje, że jego warszawskie pochodzenie pomaga mu lepiej rozumieć młodzież, z którą ma dobry kontakt. Jego odpowiednie podejście pokazuje fakt, że stworzone przez niego materiały wideo zostały polubione ponad 3,5 milionów razy.