Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
oprac. Marta Kutkowska | 

Nie daj się naciągnąć. Te pułapki czekają na ciebie w sklepach odzieżowych

17

Ile razy załamywałaś ręce, bo w trakcie zakupowego szaleństwa wydałaś kilka razy więcej, niż zakładałaś? Zdradzamy manipulacje marketingowców.

Nie daj się naciągnąć. Te pułapki czekają na ciebie w sklepach odzieżowych
Klienci nie zwracają uwagi na triki sprzedawców (Getty Images)

Wielkie koncerny odzieżowe wydają fortuny na specjalistów od marketingu, których głównym zadaniem jest ogołocenie portfela klientek. Sieciówki mają do dyspozycji cały arsenał sztuczek, a pierwsze pułapki czekają na nas tuż za progiem ulubionego sklepu. Na co należy zwrócić szczególną uwagę?

Marketing zapachowy

Zmysły odgrywają ogromną rolę w naszym postrzeganiu świata i tworzeniu wspomnień, mają też wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych. Właśnie poprzez zapachy właściciele różnych przybytków hakują nasz mózg.

Aromamarketing to praktyka polegająca na używaniu przyjemnego aromatu w celu wzmocnienia wizerunku marki, poprawy jakości obsługi klienta i zwiększenia sprzedaży. Przyjemny zapach może sprawić, że zostaniesz w sklepie dłużej i tym samym...wydasz więcej.

39.99 zł? Tylko w teorii

Stand z wielkim napisem "wszystko za 39.99" przyciągnął twój wzrok. Nurkujesz w ubraniach i z poczuciem triumfu wędrujesz do kasy. Właśnie udało ci się upolować hit za bezcen... Przy kasie jednak kasjer żąda wielokrotności początkowej kwoty... Okazuje się, że wśród przecenionych ubrań, były też te, w regularnej cenie. Czujesz się zażenowana, ale wyjmujesz kartę i płacisz. Już przecież w głowie układałaś kolejne stylizacje.

Taki trik jest często stosowany przez sprzedawców. Wiedzą, że trudno wycofać się z wcześniej podjętej decyzji, nawet jeśli będzie nas ona słono kosztować.

Zaimki mają znaczenie

Zachęcona wyprzedażą o 50 proc.postanowiłaś uzupełnić braki w garderobie. Wybrałaś ciuch, sprawdzasz, a on jest przeceniony o 10 zł. Pułapka kryje się za słowem "do". Jeśli wyprzedaż jest "do 50 proc.", musisz dokładnie przeskanować metkę, bo może się okazać, że upust jest minimalny.

Manekin jak wabik

W wywiadzie dla "wyborczej.biz" anonimowy pracownik sieciówki, zdradził jeden z trików stosowanych przez większość sklepów:

W okresie wyprzedaży ciuchy na manekinach wcale nie są tymi, które oferujemy w przecenie. Manekin i wystawa mają przyciągnąć klienta do sklepu. Ubieramy manekin w koszulkę z nadrukiem "50 proc." albo jakiś dobry, drogi i rzecz jasna nieprzeceniony ciuch. To trochę manipulacja, ale działa.

Zakupy mogą być ogromną przyjemnością, ale tylko, jeśli nie skończą się wielkim finansowym kacem.

Zobacz także: Czy należy się pozbyć przeterminowanej maseczki? Dr Grzesiowski odpowiada
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Przyrodnicy załamani. Ktoś zastrzelił Merle
Ludzie lądują w szpitalach w dwóch krajach. Winne borówki z Polski?
Eksperci nie mają wątpliwości. To najdroższe pożary w historii Kalifornii
Wielka akcja policji. Potrwa kilka tygodni
Już nie weźmie słoików. Znana emerytka leci do Chorwacji
Naukowcy proponują nową definicję otyłości. To koniec BMI?
Dramatyczne sceny w Biedronce. Mogło dojść do tragedii
Ochotniczka zginęła na wojnie. Jej zdjęcie widział cały świat
Wyniki Lotto 17.01.2025 – losowania Euro Jackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Awantura turystów w Tajlandii. "Polacy, nie róbcie tak"
Donald Tusk: Ochrona granic to święty obowiązek każdego rządu
Dwa tysiące osobników. To miasto zalały dziki
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić