Pracuje w kawiarni. Ujawnia, jak mści się na klientach

15

Wykonywanie pracy, która obejmuje obsługę klientów, bywa niekiedy trudne i nie zawsze należy do najprzyjemniejszych zadań. Pewna baristka z Wielkiej Brytanii przekonała się o tym na własnej skórze, dzieląc się swoimi sposobami na radzenie sobie z niezadowolonymi gośćmi.

Pracuje w kawiarni. Ujawnia, jak mści się na klientach
Pracuje w kawiarni. Ujawnia, jak mści się na klientach (Adobe Stock)

Betsy Windmill, baristka z Wielkiej Brytanii, przez długie lata pracowała w kawiarni, gdzie codziennie zmagała się z różnymi typami klientów. Opowiedziała o swoim doświadczeniu w tej pracy, wspominając, jak często miała do czynienia z nieuprzejmymi osobami. Betsy zwróciła uwagę, że warto unikać drażnienia pracowników kawiarni. To może się obrócić przeciwko klientom

Moja zemsta jest przykładem na to, że warto być miłym dla personelu, który was obsługuje - stwierdziła, cytowana przez The Sun.
Zobacz także: Możesz zrobić kawę jak bariści. Oto ich sekrety

Po krótkim wstępie, Betsy przechodzi do konkretów i opowiada, jak radziła sobie z irytującymi klientami. Niektóre przypadki mogą zaskakiwać. Jej szczerość przyciągnęła uwagę w sieci, a jej nagranie szybko zyskało popularność, inspirując innych internautów do dzielenia się swoimi historiami.

Nieprzyjemni klienci? Tak radziła sobie z nimi baristka

Baristka Betsy Windmill nie była skłonna tolerować nieodpowiednich zachowań klientów i zdecydowała się na pewne formy odwetu. Pierwszym jej pomysłem było podawanie nieznośnym gościom kawy bezkofeinowej zamiast klasycznego mocnego espresso. Sposób ten był subtelny, a klienci nie zawsze zdawali sobie sprawy z zamiany. To sprawiało Betsy sporą satysfakcję.

Kawiarnia znajdowała się obok dworca. Ludzie, którzy zamawiali u mnie kawę, wciąż się gdzieś śpieszyli. Czasem przyznawałam się do tego, że podaję im wersję napoju bez kofeiny. Wykrzykiwali tylko, żebym szybko dolała im kolejne espresso - przyznała z uśmiechem Betsy.

To niewielkie złośliwości. Satysfakcja obsługi jest jednak duża

Baristce sprawiała radość nawet drobna, pozornie niewinna złośliwość. Rozsypywała wydawaną resztę na blacie, nawet gdy klienci wyciągali rękę po pieniądze. Nieznacznie przypalała kanapki, aby nie były idealne, ale na tyle, aby nie skarżono się na ich smak. Betsy podawała klientom zamawiającym karmelowe latte napój waniliowy, a gdy wracali z reklamacją, winę zrzucała na ich nieuwagę. Takich sytuacji było naprawdę sporo.

Internauci ochoczo skomentowali zachowania Betsy, jednocześnie dzieląc się swoimi pomysłami na radzenie sobie z trudnymi klientami. Te również zaskakiwały kreatywnością. "Używałem mleka o większej zawartości tłuszczu, jeśli ktoś prosił mnie o odtłuszczone latte", "Ja zawsze wlewałem takim klientom mniej alkoholu do ich drinków", "Podawałam tosty, które wyglądały na tradycyjne, ale po pierwszym kęsie okazywało się, że jest w nich chilli" - to wybrane z opinii.

Praca w gastronomii nie należy do najprostszych, a obsługa bardzo często pracuje pod mocną presją zarówno czasu, jak i klientów. Nie da się jednak ukryć, że "triki" przedstawione przez baristkę mogą być dla wielu osób bardzo kontrowersyjne.

Autor: ACG
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić