Przedsiębiorca James Reed w swojej książce "Why You: 101 Interview Questions You'll Never Fear Again" opisał najdziwniejsze pytania, jakie mogą paść podczas rozmowy o pracę. Do firmy Reeda należy największa strona poświęcona HR-owi w Europie. Na podstawie własnego doświadczenia przedsiębiorca tłumaczy, jakie pytania, które pozornie wydają się mało znaczące, są tak naprawdę pułapkami dla kandydatów.
Jednym z takich pytań-pułapek jest: "czy kiedyś ukradłeś/aś coś z pracy, na przykład długopis?". Rekruterzy coraz częściej decydują się na zadanie takiego pytania. James Reed radzi, by w takiej sytuacji lepiej mówić prawdę i nie stwierdzać jednoznacznie, że nigdy nic nie ukradliśmy. Inaczej kandydat zostanie uznany za kłamcę, ponieważ - jak uważa Reed - każdemu zdarzyła się taka drobna kradzież, nawet nienaumyślnie.
Czytaj także: Miasto daje pieniądze na dzieci. Nawet 3 tys. zł
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ale trzeba być ostrożnym, gdyż nie możemy podczas rozmowy rekrutacyjnej stwierdzić, że kradzież długopisów to normalna sprawa. Autor książki "Why You: 101 Interview Questions You'll Never Fear Again" radzi także, by nie odpowiadać w stylu "Zdarzyło się raz czy dwa, ale zawsze odkładałem długopis na miejsce".
Czytaj także: Niektórzy mogą stracić 500 plus. Koszmarne wieści
Pytanie o długopis. Jak należy odpowiadać?
Zatem jak należy odpowiedzieć, by zrobić dobre wrażenie? Według Reeda na powyższe pytanie należy opowiedzieć w sposób lekko żartobliwy, a jednocześnie by była to odpowiedź wiarygodna i naturalna. Dzięki takiej odpowiedzi, jak twierdzi Reed, specjaliści będą wiedzieli, że zrozumieliśmy intencję pytania, a jednocześnie - że nie kłamiemy. James Reed podał przykład odpowiedzi, ale możemy też wymyślić inną o podobnej formule:
Skłamałbym, gdybym powiedział, że nigdy bezmyślnie nie zabrałem ze sobą jakiegoś długopisu z pracy, ale zazwyczaj trafiał on z powrotem na moje biurko, chyba że go gdzieś zostawiłem. Ale nie mam w domu magazynku pełnego firmowych spinaczy i długopisów, jeśli o to chodzi.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.