Żyjemy w czasach konsumpcjonizmu. Kupujemy coraz częściej i więcej artykułów spożywczych, chemii gospodarczej, ubrań czy akcesoriów wystroju wnętrz. Właściciele sklepów starają się wychodzić nam naprzeciw i ułatwiają robienie zakupów, żebyśmy jak najwięcej kupili.
O wiele bardziej swobodnie robi się zakupy, gdy można włożyć je do wózka niż do koszyka, który trzeba dodatkowo dźwigać. Pierwszy wózek sklepowy wynalazł w 1937 roku Sylvan Goldman, właściciel sieci supermarketów w Oklahoma City.
Zapewne większość osób po prostu wkłada kolejno wybrane produkty i nie zastanawia się nad funkcjami wózków supermarketowych.
Warto wiedzieć, że rozkładana półka służy zarówno do posadzenia małego dziecka, jak i do umieszczenia zgrzewki wody lub innych większych opakowań. Co więcej, uchwyt, dzięki któremu możemy rozłożyć siedzisko, to również haczyk na torebkę czy plecak. Warto o tym wiedzieć i nie męczyć się bez potrzeby nosząc torbę przewieszoną przez ramię.
Sprytne rozwiązanie
Rozwój wózków sklepowych jest imponujący. Firma Ford stworzyła prototyp wózka z systemem automatycznego hamowania.
Układ aktywnego wspomagania hamowania (Pre-Collision Assist) może pomóc naszym klientom uniknąć wypadków lub złagodzić skutki kolizji. Uznaliśmy, że pokazanie, jak podobne myślenie można zastosować podczas projektowania sklepowego wózka, będzie świetnym sposobem na zwrócenie uwagi, jak przydatna w codziennym życiu może być ta technologia – powiedział mediom Anthony Ireson, dyrektor ds. komunikacji marketingowej w Ford of Europe.
Osoby, które wolą robić zakupy z koszykami na kółkach, również mają do dyspozycji pewne udogodnienie. Nie trzeba wypakowywać rzeczy na taśmę, stojąc w pochylonej pozycji. Wystarczy podnieść za krótszą rączkę koszyk, a następnie zaczepić dłuży bok koszyka o metalowy wystający brzeg taśmy do kasy. Dzięki temu jedną ręką przytrzymujemy koszyk, a drugą wypakowujemy produkty.
Zapraszamy na grupę FB - #Samodbałość. To tu będziemy informować na bieżąco o wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.