Najbardziej znany producent słodkich napojów na świecie eksperymentuje z alkoholem. Stworzył własną wersję popularnego japońskiego drinka Chūhai. To połączenie wody gazowanej z japońską wódką Shōchū.
Coca-cola chce w ten sposób konkurować na japońskim rynku. Mieszkańcy kraju Kwitnącej Wiśni uwielbiają Chūhai. W sklepach w całym kraju znajdują się puszki tego napoju, a producenci prześcigają się w wymyślaniu nowych smaków. Od kiwi po mało znane w Polsce owoce Yuzu.
*Eksperyment skomentował japoński dyrektor firmy. *Jorge Garduño stwierdził, że to pierwsza próba w kategorii napojów z niską zawartością alkoholu. Dodaje, że jest to skromny test dla konkretnej części światowego rynku i coca-cola wciąż będzie skupiać się na napojach bezalkoholowych.
Działamy w ten sposób na rynku japońskim. Chūhai są tutaj sprzedawane na tych samych zasadach, co napoje z alkoholem. To sprawia, że postanowiliśmy spróbować – mówi Jorge Garduño.
Napoje Chūhai pojawiły się w 1945 roku. Po II wojnie światowej, aby obniżyć koszty produkcji, do alkoholu dodawano syropy z moreli lub winogron. Produkt odniósł sukces na rynku przede wszystkim dzięki niskiej cenie. W całym kraju obecnie istnieją bary, które specjalizują się w mieszaniu wódki z syropami smakowymi.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.