Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

pogoda
Warszawa

Jak rozpoznać auto po powodzi? Na to trzeba zwrócić uwagę

4

Coraz częściej na portalach motoryzacyjnych pojawiają się ogłoszenia sprzedaży aut po powodzi. Najczęściej zamieszczane są one zaraz po wystąpieniu zjawiska na danym obszarze. Kuszą kupujących przede wszystkim atrakcyjną ceną. Niestety, niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jakie konsekwencje może mieć zakup samochodu popowodziowego.

Jak rozpoznać auto po powodzi? Na to trzeba zwrócić uwagę
Samochód po powodzi (Materiały WP, Adobe)

Zakup auta po powodzi to jeden z najgorszych scenariuszy, jakie mogą spotkać kierowcę. Niesie to za sobą wiele negatywnych skutków. Co więcej, sama naprawa takiego samochodu może okazać się zupełnie nieopłacalna.

Auto po powodzi. Jak je rozpoznać?

Aby rozpoznać auto popowodziowe, warto zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników. Taki samochód może mieć widoczne ślady zalania. Będą to resztki błota, czy ślady wskazujące na wystąpienie wilgoci lub pleśni. Warto wówczas sprawdzić nie tylko te miejsca, które są widoczne na pierwszy rzut oka, ale i wszelkie zakamarki.

Wygląd samochodu z zewnątrz

W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na różnego rodzaju odbarwienia i zacieki na lakierze, które mogą świadczyć o wystawieniu samochodu na długotrwałe działanie wody. Pojazd popowodziowy będzie wyróżniać się też korozją w nietypowych miejscach.

Osad i muł

W aucie popowodziowym z pewnością natkniemy się na drobny osad i muł w trudno dostępnych miejscach pojazdu. Oglądając samochód, warto sprawdzić uszczelki i listwy, można też zajrzeć pod dywaniki w kabinie, pod plastikowe obudowy, pod klapkę wlewu paliwa i w jej wnętrze.

Wygląd tapicerki samochodowej

Przed sprzedażą samochodu po powodzi wielu handlarzy pojazdów zadaje sobie trud i dokładnie czyści materiałową tapicerkę samochodową. Jeśli jednak poczujemy nieprzyjemny zapach wilgoci i pleśni, musimy mieć na uwadze, że pojazd mógł zostać niedawno zalany.

W przypadku tapicerki skórzanej natomiast o zalaniu będzie świadczyć jej zmieniony wygląd. Przede wszystkim, na skutek powodzi stanie się ona nieprzyjemna w dotyku, twarda i sztywna. Przesadny zapach tapicerki również powinien wzbudzić wątpliwości.

Oznaki wilgoci

Oznaki wilgoci w aucie po powodzi to z kolei zaparowane lampy i zegary, które pojawiają się na skutek długotrwałego działania wody.

Instalacja elektryczna

Jeżeli podejrzewamy, że mamy do czynienia z autem po powodzi, powinniśmy zajrzeć do styków kostek elektrycznych. Po zalaniu będą one zaśniedziałe, a na ich powierzchni może też pojawić się charakterystyczny nalot.

Auta po powodzi. Jakie niebezpieczeństwo niesie ich zakup?

Usterki w zalanym samochodzie obserwowane są bardzo często. Co gorsze, mogą one pojawiać się w najmniej spodziewanym momencie. Największe zagrożenie dotyczyć będzie instalacji elektrycznych. Woda znajdująca się w systemie elektronicznym może bowiem skutkować zawieszeniem któregoś z systemów. Może to wydarzyć się w każdej chwili, także podczas jazdy, co naraża pasażerów, kierowców i innych uczestników ruchu drogowego na poważne niebezpieczeństwo.

Samochód po powodzi będzie też znacznie szybciej ulegał zniszczeniom, zużyciu i korozji. W ostateczności jego naprawa może okazać się nie tyle niemożliwa, co nieopłacalna. Jak więc uchronić się przed zakupem auta po powodzi? W umowie kupna warto zadbać o to, aby znalazł się w niej zapis, mówiący o tym, że samochód nie został zalany. W takim przypadku kupujący, w razie wystąpienia jakichkolwiek problemów, które mogą wskazywać na to, że samochód uczestniczył w powodzi, będzie mógł domagać się rekompensaty od nieuczciwego sprzedawcy pojazdu.

Zobacz także: Zostawił auto z otwartymi szybami. Nagranie kierowcy po śnieżycy w USA
Autor: WEG
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Jak zażywamy leki i czemu robimy to źle? Farmaceutom pomoże nowa aplikacja
Trzody chlewne i fermy drobiu zanieczyszczają wody. Mieszkańcy Galicji idą z tym do sądu
Turniej w USA na celowniku. Miliony dolarów w puli, a piłkarze niezadowoleni?
Noworodek w oknie życia w Legionowie. Ważna wiadomość dla rodziców chłopca
Robinho wziął się do pracy w więzieniu. Wiadomo, co robi
Prezydent Argentyny żartuje z Neymara. Internet płonie od jego wpisów
Przepiszą podręczniki? Sensacja na Wyspach
Dyrektor LP wydał polecenie. Trwa akcja Straży Leśnej w polskich lasach
Miss upadła na ulicy. Druzgocąca diagnoza dla 27-latki
Był kościół, jest basen. Niezwykły widok w Londynie
"Nie odda ulubionej zabawki". Ekspert pewny ws. Putina
Wstrząsające nagranie z Seulu. Motocyklista wpadł do dziury. Nie żyje
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić