To koniec Skody, jaką znamy. 30 sierpnia producent samochodów z siedzibą w czeskim Mlada Boleslav zaprezentował nowy model Vision 7S i oznajmił, że Skoda przestanie być marką budżetową.
Symbolem transformacji ma być zmiana logotypu. "Skrzydlata strzała", kojarzona przez wiele osób z kurą, zniknie z masek czeskich aut. Skoda postanowiła wdrożyć totalnie nową identyfikację wizualną.
Logo ze strzałą ostanie się tylko w komunikacji marki. Na autach za to pojawi się odnowiony znak słowny "Škoda" ze zintegrowanym z literą "S" daszkiem - co ułatwi jego pisownię poza rodzimym rynkiem - wyjaśnia autokult.pl.
W rozmowie ze wspomnianym serwisem do wzrostu rozpoznawalności marki odniósł się Björn Kroll. - Napis na tylnej klapie sprawił, że marka stała się znacznie bardziej rozpoznawalna, szczególnie na południu Europy i w zamożniejszych krajach. Wzrosła dzięki temu świadomość klientów i ich zainteresowanie produktem - podkreślił.
Kiedy nowe logo i cała nowa identyfikacja Skody zostanie wcielona w życie? Ma do tego dojść już w 2024 roku.
Skoda - najważniejsze informacje
Skoda jest czeskim producentem samochodów osobowych. Została założona w 1895 roku w miejscowości Mlada Boleslav. Początkowo działała jako Laurin & Klement. Od 1991 roku należy do Volkswagen AG.
Trzy główne fabryki Skody znajdują się w czeskich miejscowościach: Mlada Boleslav, Vrchlabi i Kvasiny. Produkcja pojazdów odbywa się także w:
- Poznaniu – Volkswagen Poznań
- Sarajewie (Bośnia i Hercegowina)
- Sołomonowie (Ukraina)
- Aurangabadzie (Indie)
- Ust-Kamienogorsku (Kazachstan)
- Szanghaju (Chiny)
- Kałudze (Rosja)
- Bratysławie (Słowacja).
Absurd na Lubelszczyźnie. Pijany jechał wężykiem po alkohol. Nagranie policji
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.