Tymi samochodami można jeździć wieki. Są stare, ale pancerne

Lata 90. To złota era motoryzacji, która przyniosła nam auta o ponadprzeciętnej trwałości. Niektóre z nich jeżdżą do dziś i wcale nie wybierają się na emeryturę. Są proste, tanie i wytrzymałe, a w odpowiednich rękach przetrwają do końca świata – poznajcie pięć naszych typów.

Audi 80 B4 wciąż stanowi częsty widok na drogachAudi 80 B4 wciąż stanowi częsty widok na drogach
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

/ 6Tymi samochodami można jeździć wieki. Są stare, ale pancerne

Audi 80 B4 wciąż stanowi częsty widok na drogach
Audi 80 B4 wciąż stanowi częsty widok na drogach © Materiały prasowe

/ 6Toyota Corolla E11 - wszechstronny kompakt na co dzień

Toyota Corolla E11
Toyota Corolla E11 © Materiały prasowe

Niezbyt urodziwa, za to bardzo praktyczna, nieźle wyposażona i dostępna w zróżnicowanych wersjach nadwoziowych (sedan, kombi, 3-drzwiowy hatchback oraz 5-drzwiowy liftback). Klientów przyciągały też dynamiczne i oszczędne benzyniaki o pojemnościach 1,4, 1,6 oraz 1,8 litra. Były również diesle, choć współcześnie nie znajdziecie zbyt wielu w ogłoszeniach. Corolla E11 produkowana w latach 1997-2001 jest właściwie niezniszczalnym samochodem. Gorzej bywa z nadwoziem, które po latach lubi korodować. Jeśli jednak znajdziecie zadbany egzemplarz, posłuży Wam jeszcze długo. Ceny? Na przyzwoitą sztukę wystarczy 5-6 tys. zł.

/ 6Volvo 850 - kombi z zadatkami na klasyka

Volvo 850
Volvo 850 © Materiały prasowe

Model uznawany przez wielu za ostatnie prawdziwe volvo nie tylko z uwagi na charakterystyczne, kanciaste kształty, ale i względnie prostą konstrukcję. Pod maską znajdziemy wyłącznie 5-cylindrówki o pojemnościach od 2 do 2,4 litra w przypadku odmian benzynowych oraz 2,5-litrowego diesla zapożyczonego od Volkswagena. Wszystkie są jak najbardziej godne polecenia. Dodatkową zaletę stanowią grube blachy, które dobrze zabezpieczono przed korozją. Nie brakuje też egzemplarzy z dobrym wyposażeniem. Niestety wiek konstrukcji (1991-1996) i ogromne przebiegi sprawiają, że niełatwo o zadbaną sztukę. Najsłabsze z nich kupicie nawet za 3-4 tys. zł. Idealne, z mocnymi, doładowanymi silnikami mogą kosztować 10 razy tyle.

/ 6Mercedes W124 - legenda na kołach

Mercedes W124
Mercedes W124 © Materiały prasowe

W124 to samochód - symbol, uosobienie "prawdziwej motoryzacji" i bożyszcze wielbicieli youngtimerów, a przy tym wciąż przyjemne, użyteczne auto na co dzień. Niestety w ogłoszeniach nie brakuje mocno zaniedbanych egzemplarzy. Wiele z nich paradoksalnie padło ofiarą trwałości i niezawodności - właściciele omijali mechaników, zapominając także o regularnym serwisie. Na szczęście prosta konstrukcja i tanie części sprawiają, że W124 łatwo przywrócić do życia. Pod warunkiem, że poradzimy sobie z korozją, która niestety lubi ten model. Warto jednak poszukać zadbanej sztuki. Z uwagi na ogromne zainteresowanie klientów i coraz mniejszą podaż, model może być niezłą lokatą kapitału. Ceny rosną w oczach, ale 10 tys. zł powinno wystarczyć na zakup dobrze rokującego egzemplarza ze słabszym benzyniakiem lub wolnossącym dieslem.

/ 6Peugeot 406 - lepszy, niż można by się spodziewać

Peugeot 406
Peugeot 406 © Materiały prasowe

Urodziwy peugeot klasy średniej lata świetności ma już za sobą. Wciąż stanowi jednak atrakcyjną propozycję dla szukających taniego, ale wygodnego auta o ponadprzeciętnej trwałości. Niezłe zabezpieczenie przed korozją, udane benzyniaki oraz diesle, a także bogate wyposażenie to największe zalety modelu, który szczególnie upodobali sobie taksówkarze, także ci z warszawskiego MPT. Niektórzy pokonali za kierownicą 406 nawet 700-800 tys. km. Dziś coraz trudniej o zadbany egzemplarz, ale ci, którzy taki znajdą, powinni być zadowoleni. Ceny modelu produkowanego w latach 1996-2004 wahają się w granicach 3-10 tys. zł.

/ 6Audi 80 B4 - wolno się starzeje

Audi 80 B4
Audi 80 B4 © Materiały prasowe

Popularna "80" to stały element polskiego krajobrazu, a szczególnie mniejszych miast i wsi. Było tak 20 lat temu i tak jest również dziś. Trudno uwierzyć, że najmłodsze egzemplarze mają już 27 lat. Bogatą reprezentację zawdzięczają przede wszystkim doskonałemu zabezpieczeniu przed korozją i nieskomplikowanej mechanice. A wszystko to w stonowanym, ale wciąż atrakcyjnym opakowaniu, które wolno się starzeje. Owszem, nie jest to współczesny samochód, szczególnie w kwestii przestronności czy wyposażenia. Kosztami eksploatacji i bezproblemowym charakterem bije jednak na głowę wielu nowszych konkurentów. Na kupno zadbanej sztuki wystarczy 5-8 tys. zł, ale nie brakuje też egzemplarzy wycenianych na 5-cyfrowe sumy.

Wybrane dla Ciebie
Wyniki Lotto 22.12.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Wyniki Lotto 22.12.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Niepewna przyszłość Neymara. Wszystko przez operację kolana
Niepewna przyszłość Neymara. Wszystko przez operację kolana
Osiem województw zagrożonych. IMGW ostrzega
Osiem województw zagrożonych. IMGW ostrzega
Mieli zagrać mecz w Australii. Z tego powodu musieli go odwołać
Mieli zagrać mecz w Australii. Z tego powodu musieli go odwołać
Puchar Świata. Norweg triumfuje w slalomie
Puchar Świata. Norweg triumfuje w slalomie
Znieważyli starszą kobietę w autobusie. Jej syn wziął sprawy w swoje ręce
Znieważyli starszą kobietę w autobusie. Jej syn wziął sprawy w swoje ręce
Zacznie się od stycznia. Studio Lotto wprowadza zmiany
Zacznie się od stycznia. Studio Lotto wprowadza zmiany
Dają świąteczny bonus. Tak w USA zachęcają do deportacji
Dają świąteczny bonus. Tak w USA zachęcają do deportacji
Putin w błędzie? Fałszywe raporty docierają na Kreml
Putin w błędzie? Fałszywe raporty docierają na Kreml
Kościół ma powód do wstydu . Papież mówi o księżach
Kościół ma powód do wstydu . Papież mówi o księżach
Barki uziemione w kanale. Zapadlisko usunęło wodę
Barki uziemione w kanale. Zapadlisko usunęło wodę
Dwa dni przed Wigilią. Poszedł do lasu i wrócił z pełnym koszem
Dwa dni przed Wigilią. Poszedł do lasu i wrócił z pełnym koszem