Podczas kursu prawa jazdy instruktorzy wpajają początkującym kierowcom prostą zasadę - próbując ruszać pod górkę, konieczne jest odpowiednie manewrowanie pedałami sprzęgła i gazu. Udana koordynacja pozwala uniknąć staczania się pojazdu. Aby stał w miejscu, konieczne jest wcześniejsze użycie hamulca ręcznego.
Istnieje jednak sposobność, by w przypadku ruszania z jezdni pochyłej nie zapominać także o hamulcu manualnym. To zastosowanie pozwala na kilka sekund przedłużyć postój pojazdu, a dzieje się tak za sprawą dłuższego utrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym. Takie udogodnienie (zwane Auto Hold) może włączać się automatycznie, jednak nie zawsze. Jak je aktywować?
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Auto Hold. Jak korzystać?
Auto Hold nie musi wspomagać kierowców tylko przez krótką chwilę. Działanie tej funkcji w niektórych pojazdach można zgodnie z potrzebą chwili regulować. Wystarczy wspomóc się odpowiednim przyciskiem wbudowanym w kierownicę lub deskę rozdzielczą i znaleźć otoczony kółkiem znak "A" lub "Hold". Zależnie od modelu może znajdować się przy opcjach elektrycznego hamulca ręcznego lub działać intuicyjnie – przez mocniejsze przytrzymanie hamulca.
Taka dogodność sprawdzi się chociażby podczas żmudnego stania w korku nie trzeba będzie ciągle trzymać nogi na hamulcu w obawie, że samochód zacznie bezwolnie się toczyć. To opcja popularna w przypadku maszyn wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów. Żeby przezornie poczynić odpowiednie ustawienia i używać ich w przyszłości, postój samochodu nie jest koniecznością.
Na korzystanie z Auto Hold jest też inny sposób. Nie we wszystkich modelach jest bowiem ujęta funkcja automatycznego utrzymywania auta na hamulcu. Aby sprawdzić, czy da się z niej korzystać, trzeba – o tym już wspominaliśmy - wcisnąć mocniej hamulec, lecz w tym przypadku obowiązkowy jest postój.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.