Dla dzieci chorych na raka
"Przylądek Nadziei" to Ponadregionalne Centrum Onkologii Dziecięcej we Wrocławiu. Dzięki stosowaniu nowoczesnych metod terapii, z dużą skutecznością leczy się tam ostre białaczki limfoblastyczne i chłoniaki u dzieci. W klinice przebywają mali pacjenci z całego kraju, a wraz z nimi ich mamy. Eksperci nie mają wątpliwości, że bliskość mam podczas pobytu w szpitalu –nowym miejscu, do którego trafia chore, osłabione zestresowane dziecko, ma ogromny wpływ nie tylko na samopoczucie malucha, ale także jego proces zdrowienia. Stąd pomysł, by ze środków zebranych w ramach akcji "Podaruj Dzieciom Słońce" stworzyć w "Przylądku Nadziei" miejsca przyjazne mamom, w których będą mogły odpocząć i nabrać sił do dalszego wspierania swoich chorych dzieci.
– "Procter & Gamble" to firma, która stara się poprawiać jakość życia konsumentów na całym świecie. Dobrze wiemy, że rola mamy w wychowaniu i opiece nad dziećmi jest nie do przecenienia. Wiemy też, że wymaga ona wiele wysiłku. Staramy się więc wspierać mamy, pomagać im na co dzień, w domowych czynnościach, ale także w sytuacjach szczególnych, kryzysowych. Dlatego w tegorocznej edycji kampanii "Podaruj Dzieciom Słońce" chcemy zebrać środki, dzięki którym będziemy mogli stworzyć mamom wygodne warunki pobytu z dzieckiem w szpitalu, w sytuacji, gdy ich opieka i wsparcie ma największe znaczenie – mówi Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej, Procter & Gamble w Europie Centralnej.
Pomaganie jest dziecinnie proste!
Chcesz pomóc? Nie ma nic prostszego. Wystarczy, że do końca roku robiąc zakupy w hipermarketach Carrefour, włożysz do koszyka produkty marek P&G, takich jak m.in. Fairy, Ariel, Lenor, Pampers, Always czy Gillette. Poznasz je po charakterystycznym żółtym słoneczku na półkach. Część dochodu ze sprzedaży zostanie przeznaczona na stworzenie pokojów dla mam w ramach tegorocznej akcji "Podaruj Dzieciom Słońce".
- Jesteśmy przekonani, że dzięki hojności klientów Carrefour, którzy od lat aktywnie angażują się we wsparcie szczytnych projektów realizowanych w Polsce oraz z takim partnerem jak Fundacja Polsat, wspólnie uda nam się stworzyć na oddziałach onkologicznych komfortowe warunki dla mam opiekujących się swoimi chorymi dziećmi – mówi Barbara Kowalska, Dyrektorka ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju.
Ponad 20 lat współpracy P&G i Fundacji Polsat
Współpraca pomiędzy P&G a Fundacją Polsat trwa od ponad 20 lat. Wspólne akcje wspierają leczenie i rehabilitację podopiecznych Fundacji oraz rozwiązują problemy placówek pediatrycznych. W latach 2015-2019 dzięki współdziałaniu Pampers i Fundacji Polsat w sześciu szpitalach udało się stworzyć domowe warunki dla mam, towarzyszących swoim dzieciom podczas leczenia.
- Bardzo nas cieszy reaktywacja akcji "Podaruj Dzieciom Słońce", dzięki której w "Przylądku Nadziei" zostaną wyremontowane pomieszczenia socjalne, z których korzystają mamy będąc ze swoim dzieckiem na oddziale onkologicznym. "Przylądek Nadziei" ma już osiem lat i wymaga remontu oraz modernizacji. Jest to placówka stworzona w Klinice Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym we Wrocławiu. Fundacja Polsat Klinikę wspiera od lat, środki zebrane podczas pierwszej edycji akcji "Podaruj Dzieciom Słońce" w 1999 roku zostały przekazane m.in. na stworzenie i wyposażenie pierwszego w Polsce Dziecięcego Oddziału Autologicznych Transplantacji Szpiku i Terapii Genowej właśnie w tej Klinice, która jest obecnie największym w Polsce ośrodkiem hematologii i onkologii dziecięcej – mówi Krystyna Aldridge-Holc, Prezes Zarządu Fundacji Polsat.
W ramach "Podaruj Dzieciom Słońce" P&G przekazało dotychczas Fundacji Polsat prawie 66 mln zł. Zebrane środki przeznaczono na zakup nowoczesnego sprzętu medycznego dla szpitali i oddziałów dziecięcych na terenie całego kraju. Wyposażono m.in. sale operacyjne i pooperacyjne w najnowocześniejszy sprzęt służący leczeniu skrzywień kręgosłupa u dzieci, kupiono wysokiej klasy specjalistyczny sprzęt diagnostyczny niezbędny do terapii wcześniaków, aparaturę do diagnostyki chorób nowotworowych u dzieci, sprzęt rehabilitacyjny oraz specjalistyczne pomoce dydaktyczne dla dzieci niewidomych i niedowidzących.
To także nie pierwsza wspólna akcja P&G i Carrefour Polska. Obie firmy zachęcały już Polaków do finansowania posiłków dla dzieci - podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych czy poprawy sytuacji życiowej dzieci z najuboższych rodzin. Teraz na pomoc czekają także mali pacjenci i ich mamy we Wrocławiu.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.