Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Katastrofa budowlana w Łodzi. Runęła ściana kamienicy

9

W Łodzi w oficynie budynku przy al. 1 Maja 23, w sobotę (7 września) doszło do zawalenia się ściany zewnętrznej. Wcześniej w tym samym obiekcie zapadła się podłoga. Uszkodzenie kamienicy ma związek z pracą tarczy TBM "Katarzyna", która drąży tunel kolejowy do dworca Łódź Fabryczna.

Katastrofa budowlana w Łodzi. Runęła ściana kamienicy
Katastrofa budowlana w Łodzi (Faceboook, Getty Images, Patryk Kosmider)

W oficynie kamienicy przy alei 1 Maja 23 w Łodzi - budynku, w którym wcześniej zapadła się podłoga - w sobotę, 7 września zawaliła się ściana zewnętrzna. Zdarzenie ma związek z pracą tarczy TBM "Katarzyna", drążącej tunel kolejowy do dworca Łódź Fabryczna.

Obecnie na miejscu działa sztab kryzysowy. Na szczęście - gdy doszło do katastrofy budowlanej - w kamienicy nikogo nie było. W związku z trwającymi na miejscu pracami, mieszkańców budynku przeniesiono już dwa tygodnie temu.

PKP Polskie Linie Kolejowe przekazały, że zdarzenie spowodowało "znaczne uszkodzenia" w strukturze budynku mieszkalnego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: 20-lecie Polski w UE. Mieszkańcy Podlasia wskazali na ważne zmiany
Trwa weryfikacja przyczyn zaistniałego zdarzenia oraz planowanie dalszych działań. Odpowiedzialny za prowadzone prace Wykonawca pozostaje w kontakcie ze wszystkimi właściwymi służbami oraz mieszkańcami, którzy na czas prowadzonych prac zostali przeniesieni do hotelu. Prace związane z drążeniem tunelu są tymczasowo wstrzymane - wskazano w oświadczeniu przesłanym PAP przez Annę Znajewską-Pawluk z PKP PLK SA.

W sieci pojawiło się nagranie, na którym zarejestrowano całe zdarzenie.

Trwa ładowanie wpisu:facebook

Zawalona ściana, zarwana podłoga

Inwestor budowy tunelu przypomniał, że kamienica była w nie najlepszym stanie technicznym jeszcze przed rozpoczęciem prac. To budynek z początku XX wieku, pozbawiony podpiwniczeń i solidnych fundamentów.

Obecnie najważniejsze decyzje dotyczące przyszłości budynku oraz kwestii wznowienia prac, spoczywają na barkach sztabu kryzysowego.

Tunel średnicowy ma w przyszłości połączyć Dworzec Fabryczny w Łodzi ze stacjami Łódź Kaliska (kierunek Sieradz, Kalisz) i Żabieniec (kierunek Kutno, Łowicz), a tym samym - skrócić czas przejazdu pociągów między Warszawą a Poznaniem oraz Wrocławiem.

Zgodnie z harmonogramem, budowa tunelu ma się zakończyć w czerwcu przyszłego roku. Przejazd pierwszych pociągów zaplanowano na grudzień 2026 r.

Autor: APOL
Źródło:PAP
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Fani zacierają ręce. Niebawem zjedzą kebsa u Lukasa Podolskiego
To święto od lat znane w Polsce. Mało osób wie o jego istnieniu
Powtórka wyborów wójta w Korycinie. Decydujący jeden głos
Wzrost liczby przyjęć do policji w 2024 roku. To koniec problemu wakatów?
W Polsce ta ryba trafia na talerze. Inne kraje zakazują sprzedaży
Sojusz PiS z Konfederacją? Zaskakujące wyniki badań
Max Verstappen mistrzem świata Formuły 1. Dokonał tego po raz czwarty
Tak będzie wyglądać McDonald's w 2050 roku? Koreanka pokazała nagranie
Lepiej tego nie rób. Mandat i punkty karne murowane
Niecodzienne sceny w brazylijskim zoo. Wskoczył do stawu z hipopotamami
Europejski kraj ostrzega przed komarami. Przenoszą choroby tropikalne
Julia Szeremeta wraca na ring. Zawalczy o mistrzostwo
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić