Firma opublikowała na Instagramie trzy krótkie filmiki promujące nową kampanię. Przedstawiona jest na nich Chinka, która za pomocą pałeczek je pizzę, makaron oraz cannolo.
Jedzenie tych potraw idzie jej bardzo nieudolnie, ale cały czas się śmieje. Mimo chińskich napisów umieszczonych na filmikach, lektor także mówi w tym języku, dodatkowo błędnie wymawiając nazwę marki.
Chińczycy poczuli się bardzo urażeni reklamą. Zarzucają marce rasizm. Według nich, reklama ukazuje ich naród jako zacofany i o wąskich horyzontach.
Firma Dolce & Gabbana w ostatniej chwili odwołała ważny pokaz w Szanghaju. Na Instagramie marki pojawiły się też przeprosiny i zasugerowano, że konto zostało zhakowane. Wielu fanów ma jednak co do tego wątpliwości, a filmy nie zniknęły z profilu.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.