To miała być zwykła promocja. 35 słoików czekoladowo-orzechowego kremu można wymienić na futbolową piłkę. Nie spodobała się jednak niemieckim Zielonym, którzy zaskarżyli ją do Rady Reklamowej. Teraz jej producent może mieć problemy.
Po raz kolejny branża spożywcza wykorzystała Puchar Świata w piłce nożnej, aby sprzedawać słodycze dzieciom. To czerwona kartka dla Nutelli od Ferrero - mówi posłanka Partii Zielonych, Renate Kunast.
Wydatek na 35 słoików wynosi około 100 euro. Przyswojone w ten sposób substancje odżywcze to między innymi 5 kilogramów tłuszczu i 9 kilogramów cukru. Wszystko po to, żeby dostać piłkę, która w regularnej sprzedaży kosztuje 65 euro.
Politycy nie sprzeciwiają się czekoladowo-orzechowemu kremowi. Zgrzyta raczej powiązanie go w świadomości dzieci ze sportem i zdrowym trybem życia. W ten sposób zdaniem Niemców producent łamie przepisy dotyczące reklamowania produktów spożywczych dla dzieci. Liczą, że rada zablokuje reklamę i udzieli ostrzeżenia koncernowi Ferrero - producentowi Nutelli.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.