Ostatnie lata mocno zweryfikowały nasze podejście do miejsca pracy. Konieczność przeniesienia biur do domów uświadomiła nam kilka istotnych rzeczy. Jedną z nich jest wpływ otoczenia, w którym pracujemy, na wykonywanie przez nas obowiązków. Możliwość ulokowania się w wygodnym fotelu, wśród roślin, w cichej i przytulnej przestrzeni, która odpowiada na nasze potrzeby, sprawia, że pracuje się nam lepiej, przyjemniej i efektywniej. Trzeba jednak przyznać, że praca z domu, choć niewątpliwie wygodna, ogranicza kontakty między pracownikami, możliwość pracy w zespołach oraz tempo indywidualnego rozwoju.
Zauważyli to także pracodawcy, którzy chcąc przekonać nas do powrotu do biur, zmieniają je, biorąc pod uwagę potrzeby pracowników. Tak zrobiło Procter&Gamble, które przeprowadziło generalny remont swojej warszawskiej siedziby.
Nowoczesne biuro w odpowiedzi na potrzeby pracowników
Zlokalizowany na warszawskim Targówku P&G Warsaw Hub robi wrażenie. To ponad 8000 m2 zmodernizowanej przestrzeni biurowej, w której współpracują ze sobą wszystkie jednostki biznesowe P&G Polska – biura marketingu i sprzedaży, fabryk, zespół zarządzający europejskim łańcuchem dostaw oraz globalne centrum IT. Biuro jest dostosowane do pracy tak wielu działów nie tylko powierzchnią, ale i różnorodnością aranżacji przestrzeni.
Podczas projektowania P&G pomyślało o potrzebach pracowników. Zaplanowało przestrzenie do pracy wspólnej, idealne do kreatywnych spotkań i współpracy, także z pracownikami rozsianymi po całym świecie. W P&G Warsaw Hub nie brakuje dużych sal konferencyjnych z system umożliwiającym prowadzenie wideokonferencji, a także przestronnych i przytulnych części wspólnych, gdzie pracownicy w mniej formalnej atmosferze mogą dzielić się spostrzeżeniami i doświadczeniami.
W nowym projekcie biura P&G nie zapomniało również o stworzeniu miejsc do pracy wymagającej skupienia. Tak wiele różnorodnych stref przeznaczonych zarówno do pracy zespołowej, jak i indywidualnej tworzy komfortowe warunki, w których można skupić się nie tylko na wykonywanych zadaniach, ale też zawodowym rozwoju.
– To przestrzeń, która inspiruje, wzmacnia współpracę i kreatywność. To miejsce, w którym uczymy się od siebie, rozwijamy swoje umiejętności, aby dostosowywać się do dynamicznie zmieniającego się świata i coraz lepiej służyć naszym konsumentom i partnerom biznesowym – mówi Agnieszka Nowak, dyrektor HR w Procter & Gamble w Centralnej Europie
Włączanie i różnorodność
Celem P&G było stworzenie środowiska pracy dogodnego dla zróżnicowanej grupy pracowników. Dlatego też nowe biuro uwzględnia potrzeby osób z niepełnosprawnościami. W recepcji została zainstalowana pętla indukcyjna dla osób słabosłyszących, która pozwala im skutecznie komunikować się z jej pracownikami. Sale konferencyjne oznaczone są w języku Braille'a, dzięki czemu osoby niedowidzące z łatwością mogą samodzielnie znaleźć miejsce spotkania. Z kolei na podłodze znalazły się informacje o schodach i innych przeszkodach, by ułatwić pracownikom poruszanie się po biurze.
Zrównoważony rozwój
Biuro Procter&Gamble odzwierciedla to, co dla P&G najważniejsze, a więc również proekologiczne podejście firmy. P&G podejmuje działania na rzecz zmniejszenia śladu węglowego nie tylko w zakresie produkcji, ale też aranżacji przestrzeni do pracy.
W wyremontowanym biurze na warszawskim Targówku zastosowano szereg proekologicznych rozwiązań, jak m.in. oświetlenie LED, które pozwala zaoszczędzić 60 proc. energii w skali roku, automatyczne krany z perlatorami pozwalające na ograniczenie zużycia wody o 2/3, drewniane meble wyłącznie z certyfikatem FSC oraz meble przetworzone, pochodzące z poprzedniego biura, które po upcyclingu zyskały drugie życie.
Firma planuje także certyfikować P&G Warsaw Hub jako miejsce o zerowej ilości odpadów do składowania.
Fitness w biurze? Czemu nie
Choć obecnie siłownie w biurach dużych korporacji nikogo nie dziwią, warto wiedzieć, że Procter&Gamble było jednym z prekursorów w oferowaniu swoim pracownikom zajęć sportowych w miejscu pracy. Pierwsze centrum fitness na terenie P&G powstało w latach 90. Siłownia w odnowionym biurze zostanie oddana do użytku wiosną. Wyposażona będzie nie tylko w nowoczesne sprzęty sportowe, ale też taras do jogi.
– Chcemy, by biuro było miejscem, w którym liczy się dobre samopoczucie. Cieszymy się, mogąc powiedzieć, że P&G Warsaw Hub to przestrzeń pracy jutra, którą kształtujemy zgodnie z potrzebami naszych pracowników – podsumowuje Agnieszka Nowak, dyrektor HR w Procter & Gamble w Europie Centralnej.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.