pogoda
Warszawa
oprac. Anna Wajs-Wiejacka | 

Wypadek autonomicznego samochodu. Trzy osoby nie żyją

8

Xiaomi współpracuje z policją w sprawie śmiertelnego wypadku z udziałem autonomicznego samochodu SU7. W zdarzeniu zginęły trzy osoby.

Wypadek autonomicznego samochodu. Trzy osoby nie żyją
Wypadek samochodu autonomicznego SU7 (Twitter)

Chiński gigant technologiczny Xiaomi ogłosił, że aktywnie współpracuje z policją w śledztwie dotyczącym tragicznego wypadku z udziałem samochodu SU7, który jest wyposażony w system autonomicznej jazdy. Informację tę podał dziennik "South China Morning Post". W wyniku sobotniego wypadku zginęły trzy osoby.

Jak informuje Polska Agencja Prasowa, według wstępnych ustaleń pojazd poruszał się w trybie nawigacji z autopilotem z prędkością 116 km/godz., gdy wykrył przeszkodę na remontowanym odcinku autostrady w prowincji Anhui (wschodnie Chiny). System ostrzegł kierowcę i oddał mu kontrolę, jednak dwie sekundy później samochód uderzył w betonową barierę przy prędkości 97 km/godz.

W mediach społecznościowych pojawiły się zdjęcia płonącego wraku, co wywołało zaniepokojenie chińskich internautów. Pytali oni o przyczyny pożaru oraz możliwość otwarcia drzwi w sytuacji awaryjnej. Rządowy tabloid "Global Times" zwrócił uwagę na te obawy. Matka jednej z ofiar zarzuciła firmie brak kontaktu i lekceważenie tragedii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: AI- moda czy realna pomoc w biznesie?

Reakcja Xiaomi

Założyciel Xiaomi, Lei Jun, wyraził "głęboki żal" w mediach społecznościowych i zapewnił o pełnej współpracy z policją. Firma powołała wewnętrzny zespół śledczy i twierdzi, że skontaktowała się z rodzinami ofiar za pośrednictwem lokalnych władz.

Xiaomi, znane z produkcji smartfonów i elektroniki użytkowej, weszło na rynek samochodów elektrycznych w marcu 2024 roku, wprowadzając model SU7. W ciągu roku sprzedano 200 tys. egzemplarzy. Po wypadku akcje Xiaomi spadły o 5 proc. we wtorek.

W Chinach większość funkcji autonomicznej jazdy posiada klasyfikację na poziomie 2 (L2) lub L2+, co oznacza, że mogą one kontrolować kierowanie, przyspieszanie i zwalnianie, ale nadal wymagają kontroli człowieka. Przepisy nie pozwalają na jazdę bez trzymania rąk na kierownicy. Xiaomi podkreśla, że system w SU7 ma wspierać kierowcę, a nie go zastępować.

Źródło:PAP
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Wyniki Lotto 25.04.2025 – losowania Euro Jackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Mówiła, że jedynie "pożycza". Pracownica banku ukradła z kont klientów 240 tys. dolarów
Gdzie jest Henryk Statkiewicz? Zostawił dramatyczny list i zaginął
Rozświetlił nocne niebo nad brazylijską Taquarą. Mieszkańcy poszukują kawałków meteorytu
Wymieniają Polskę. Holendrzy publikują niepokojący raport
Wyjątkowe odkrycie w kopalni. To nowy gatunek węża
Groźny wirus na horyzoncie? Alarm w Wielkopolsce
Chciała obniżyć gorączkę u syna. Niemal skazała go na śmierć
Zełenski: Na Kijów spadła rakieta z amerykańskimi częściami
To koniec czarterów, jakie znamy? Itaka uruchamia własną linię lotniczą
Zatrzymany na granicy. Turecki kurier migrantów złapany
Niezwykła piłkarska rodzina. Talent przekazywany w genach
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić