W tyle maszyny pojawiło się charakterystyczne logo "Jumpman", a numer rejestracyjny samolotu N236MJ jest starannie wybrany - odnosi się do numeru jego koszulki (23), liczby zdobytych mistrzostw (6), a kończy inicjałami MJ. Rejestracja według bazy Federalnej Administracji Lotnictwa należy do firmy MJ Air LLC.
Gulfstream G650ER jest znany z rekordów w branży lotnictwa biznesowego - może osiągnąć prędkość 0,925 Macha i jest napędzany przez dwa silniki Rolls-Royce BR725. Jordan dokonał kilku modyfikacji, aby zwiększyć zasięg swojego samolotu, który obecnie wynosi nawet 13 godzin lotu bez potrzeby tankowania.
Na pokładzie 100-metrowego odrzutowca może podróżować 19 pasażerów i 4 członków załogi.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wnętrze samolotu jest równie luksusowe co jego zewnętrzny wygląd. Każdy z pasażerów Jordan’a podróżuje w wyjątkowych warunkach dzięki przestronnym skórzanym fotelom.
Samolot wyposażony jest także w część jadalną oraz w pełni zaopatrzony bar z oświetleniem LED. Dla dłuższych podróży Jordan może korzystać z prywatnej sypialni na pokładzie.
Michael Jordan jest znany z podróżowania w wielkim stylu. Oprócz odrzutowców lubi także pływać superjachtami, takimi jak "Joy". Jego majątek, zbudowany na globalnej sławie w koszykówce i udanych inwestycjach biznesowych, wciąż rośnie.
Jordan nadal zachowuje mniejszościowy pakiet udziałów w klubie Charlotte Hornets, po tym jak sprzedał większościowy za 3 miliardy dolarów w zeszłym roku. Jest również współwłaścicielem zespołu NASCAR 23XI i posiada udziały w serwisie bukmacherskim DraftKings.
70 mln dolarów na odrzutowiec. To nie koniec wydatków
Koszty eksploatacji luksusowego odrzutowca nie są jednak niskie. Roczne koszty pełnej obsługi sięgają aż 1,86 miliona dolarów, obejmując m.in. paliwo (727 tysięcy dolarów), wynagrodzenie załogi (344 tysiące dolarów), serwis silników (192 tysiące dolarów) oraz ubezpieczenie (57 tysięcy dolarów). Przy 400 godzinach rocznego lotu koszty te prawie się podwajają, wynosząc w sumie 2,99 miliona dolarów.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.