Poszukiwanie nowego prezesa zazwyczaj kojarzy się z nienagłaśnianymi medialnie rozmowami z wąskim gronem starannie wyselekcjonowanych kandydatów. Zupełnie inną drogą poszedł Comarch, a więc główny sponsor Cracovii. Na jego stronie internetowej znalazło się ogłoszenie, w którym poinformowano o poszukiwaniu idealnego kandydata na tę funkcję.
Ta praktyka jest o tyle ciekawa, że daje dokładne wyobrażenie na temat tego, jakie są obowiązki prezesa klubu. Osoba, która pomyślnie zakończy proces rekrutacji, w swojej codziennej pracy będzie odpowiadała m.in. za rozwój klubowej akademii, realizację zakładanych przez zarząd celów sportowych i biznesowych, a także usprawnienie codziennego działania klubu.
Z kolei na liście wymagań dla potencjalnego prezesa znajdują się m.in doświadczenie w zarządzaniu klubem sportowym, biegła znajomość języka angielskiego, wielozadaniowość i umiejętność działania pod presją czasu. Od osoby zatrudnionej na to stanowisko oczekuje się również znakomitej znajomości środowiska piłkarskiego i hokejowego.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wiele osób z pewnością zaciekawi to, na jakie wynagrodzenia może liczyć prezes klubu Ekstraklasy. Niestety, informacji tych nie uda się znaleźć w ogłoszeniu, w jego treści nie podano bowiem żadnych widełek. Kwestie finansowe są widoczne poruszane na kolejnych etapach rekrutacji.
Chociaż taki sposób poszukiwania prezesa klubu odbiega od praktyk stosowanych przez większość klubów, w przypadku Cracovii nie jest tak wielkim zaskoczeniem. Stałą praktyką Comarchu jest to, że firma prowadzi otwarte i ogólnodostępne rekrutacje na najwyższe stanowiska. To, że nowy prezes Cracovii zostanie wyłoniony w ten sposób, sygnalizowała już w listopadzie Elżbieta Filipiak, która tymczasowo pełni tę funkcję.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.