Pele, czyli Edson Arantes do Nascimento, zmarł w czwartek, 29 grudnia. Legenda futbolu miała 82 lata. Informatorzy znajdujący się blisko Brazylijczyka i jego rodzina potwierdzili, iż przyczyną śmierci był nowotwór jelita. Były piłkarz z tą chorobą walczył od dawna.
Zobacz także: Znamy kolejne szczegóły Fame MMA 17
Niesamowita historia
Powiedzieć, że Pele to legenda to jakby nie powiedzieć nic. Brazylijczyk jest jednym z najskuteczniejszych zawodników w historii piłki nożnej. Co więcej, jego niektóre rekordy utrzymują się do dzisiaj. Wystarczy powiedzieć, iż nadal jest najmłodszym strzelcem gola na mundialu, najmłodszym strzelcem hat-tricka na mundialu czy gola w finale mistrzostw świata... a to zaledwie ułamek jego osiągnięć.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nic więc dziwnego, że słynny Brazylijczyk szybko stał się łakomym kąskiem dla firm produkujących sprzęt sportowy. Pele momentalnie zafascynował świat swoją grą i fani często czekali wyłącznie na jego boiskowe popisy.
W 1970 postawiła to wykorzystać firma Puma. Niemiecka firma zapłaciła Pele za to, aby przed meczem 1/4 finału mundialu pomiędzy Brazylią a Peru... zawiązał but. W ten sposób Brazylijczyk otrzymał 120 tys. dolarów za zawiązanie obuwia przed kamerami milionów fanów na całym świecie.
Zobacz także: Influencer prosi fanów o pomoc
Wiele wskazuje na to, że Puma zapłaciła nie tylko samemu piłkarzowi. Na przedstawionym nagraniu widać jak operator kamery jeszcze zrobił zbliżenie na zawodnika, aby lepiej było widać jego buty. Według informacji przekazanych przez Joe Pompliano, Niemcy mieli również zapłacić za tę "usługę" ekipie telewizyjnej.
Kampania zakończona sukcesem
Po tej sytuacji Puma ówcześnie stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych firm sportowych na świecie. Firma współpracowała z Pele jeszcze długo po zakończeniu turnieju mistrzowskiego w 1970 roku. Śmiało można powiedzieć, że Brazylijczyk stał się jednym z ojców międzynarodowego sukcesu tej firmy.
Zobacz także: Smutna wiadomość dla rodziny królewskiej