Kochają ją ludzie na całym świecie. Znana sieć ma mocno wejść w piłkę nożną

Trudno wyobrazić sobie osobę, która nigdy nie słyszała o McDonald's. Znana firma serwująca jedzenie typu fastfood od 1994 roku współpracuje z FIFA, ale teraz ma zdecydować się na mocniejsze wejście w futbol. Otóż francuskie media donoszą, że restauracja zostanie sponsorem rozgrywek Ligue 1.

A McDonald's restaurant in Verona, Pennsylvania, US, on Thursday, Jan. 25, 2024. McDonald's Corp. is scheduled to release earnings figures on February 5. Photographer: Justin Merriman/Bloomberg via Getty ImagesNa zdjęciu: restauracja McDonald's
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg

Sporą niespodzianką był moment, kiedy to poznaliśmy nazwę nowego sponsora tytularnego piłkarskiej Ligue 1. W 2020 roku podpisano bowiem umowę z firmą Uber Eats, która zajmuje się dostawą jedzenia w wielu krajach, w tym w Polsce.

Wspomniana firma dwa lata później postanowiła również zawiązać swoją współpracę z Francuską Federacją Piłki Nożnej. W ten sposób Uber Eats stało się sponsorem drużyny narodowej zarówno u mężczyzn i kobiet, jak i młodzieży.

Teraz wszystko wskazuje na to, że pięcioletni kontrakt amerykańskiej firmy z francuskimi rozgrywkami Ligue 1 nie zostanie przedłużony. Koncern płaci obecnie 15 milionów euro za sezon i nie ma zamiaru podwyższać tej sumy głównie z uwagi na planowane odejście Kyliana Mbappe z Paris Saint-Germain.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Romantycznie. Zobacz, gdzie Justyna Żyła wybrała się z ukochanym

Legendarna marka w nazwie Ligue 1

Jednak jest już kandydat chętny na sponsoring francuskich rozgrywek, o czym przekazał Daniel Riolo w programie "After Foot RMC". Jego zdaniem w nazwie Ligue 1 pojawi się znana na całym świecie marka, a mianowicie restauracja McDonald's.

Co najważniejsze dla Francuzów, gigant słynący ze sprzedaży fast foodów ma oferować 60 milionów euro za trzyletnią umowę. Tym samym Ligue 1 co sezon będzie otrzymywało o 5 mln więcej niż dotychczas.

Dla ligi francuskiej większy zysk jest bardzo ważny z uwagi na problemy dotyczące wpływów z transmisji. W końcu po raz pierwszy od 40 lat o prawa do rozgrywek nie powalczy stacja Canal+.

Natomiast McDonald's zostałoby piłkarskim sponsorem tytularnym po raz pierwszy w historii. Co prawda firma współpracuje z FIFA od 1994 roku, ale nigdy nie pojawiła się w nazwie żadnych rozgrywek pod egidą wspomnianej organizacji.

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Koszmarny wypadek. Auto wypadło z drogi. Nie żyje jedna osoba
Koszmarny wypadek. Auto wypadło z drogi. Nie żyje jedna osoba
Martwa kobieta w samolocie. Pasażerka zabrała głos
Martwa kobieta w samolocie. Pasażerka zabrała głos
Wypadek turysty na Rysach. TOPR pokazał nagranie z akcji ratunkowej
Wypadek turysty na Rysach. TOPR pokazał nagranie z akcji ratunkowej
Puszczali fajerwerki z auta. Internauci oburzeni. "Brak wyobraźni"
Puszczali fajerwerki z auta. Internauci oburzeni. "Brak wyobraźni"
Przyłapany w Biedronce. Każdy się dowie, co robił
Przyłapany w Biedronce. Każdy się dowie, co robił
14-latek ciężko ranny po wybuchu petardy. Parafia prosi o pomoc
14-latek ciężko ranny po wybuchu petardy. Parafia prosi o pomoc
Nagranie obiega sieć. Na ulice wyjechał rozświetlony czołg
Nagranie obiega sieć. Na ulice wyjechał rozświetlony czołg
"Na 99 procent zjadł go wilk". Mieszkańcy wsi pod Kielcami się boją
"Na 99 procent zjadł go wilk". Mieszkańcy wsi pod Kielcami się boją
Polak poleciał na Seszele. Zobaczył ceny i wyjął telefon. "Masakra"
Polak poleciał na Seszele. Zobaczył ceny i wyjął telefon. "Masakra"
Obnażyli Putina. Nawet prorosyjscy blogerzy mówią inaczej
Obnażyli Putina. Nawet prorosyjscy blogerzy mówią inaczej
Kierowca mercedesa przyłapany. "Ucieczka z miejsca zdarzenia"
Kierowca mercedesa przyłapany. "Ucieczka z miejsca zdarzenia"
"Poszła mi stąd". Nagranie z lasu hitem sieci. Nagle się zerwała
"Poszła mi stąd". Nagranie z lasu hitem sieci. Nagle się zerwała