Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Kochają ją ludzie na całym świecie. Znana sieć ma mocno wejść w piłkę nożną

7

Trudno wyobrazić sobie osobę, która nigdy nie słyszała o McDonald's. Znana firma serwująca jedzenie typu fastfood od 1994 roku współpracuje z FIFA, ale teraz ma zdecydować się na mocniejsze wejście w futbol. Otóż francuskie media donoszą, że restauracja zostanie sponsorem rozgrywek Ligue 1.

Kochają ją ludzie na całym świecie. Znana sieć ma mocno wejść w piłkę nożną
Na zdjęciu: restauracja McDonald's (GETTY, Bloomberg)

Sporą niespodzianką był moment, kiedy to poznaliśmy nazwę nowego sponsora tytularnego piłkarskiej Ligue 1. W 2020 roku podpisano bowiem umowę z firmą Uber Eats, która zajmuje się dostawą jedzenia w wielu krajach, w tym w Polsce.

Wspomniana firma dwa lata później postanowiła również zawiązać swoją współpracę z Francuską Federacją Piłki Nożnej. W ten sposób Uber Eats stało się sponsorem drużyny narodowej zarówno u mężczyzn i kobiet, jak i młodzieży.

Teraz wszystko wskazuje na to, że pięcioletni kontrakt amerykańskiej firmy z francuskimi rozgrywkami Ligue 1 nie zostanie przedłużony. Koncern płaci obecnie 15 milionów euro za sezon i nie ma zamiaru podwyższać tej sumy głównie z uwagi na planowane odejście Kyliana Mbappe z Paris Saint-Germain.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Romantycznie. Zobacz, gdzie Justyna Żyła wybrała się z ukochanym

Legendarna marka w nazwie Ligue 1

Jednak jest już kandydat chętny na sponsoring francuskich rozgrywek, o czym przekazał Daniel Riolo w programie "After Foot RMC". Jego zdaniem w nazwie Ligue 1 pojawi się znana na całym świecie marka, a mianowicie restauracja McDonald's.

Co najważniejsze dla Francuzów, gigant słynący ze sprzedaży fast foodów ma oferować 60 milionów euro za trzyletnią umowę. Tym samym Ligue 1 co sezon będzie otrzymywało o 5 mln więcej niż dotychczas.

Dla ligi francuskiej większy zysk jest bardzo ważny z uwagi na problemy dotyczące wpływów z transmisji. W końcu po raz pierwszy od 40 lat o prawa do rozgrywek nie powalczy stacja Canal+.

Natomiast McDonald's zostałoby piłkarskim sponsorem tytularnym po raz pierwszy w historii. Co prawda firma współpracuje z FIFA od 1994 roku, ale nigdy nie pojawiła się w nazwie żadnych rozgrywek pod egidą wspomnianej organizacji.

Trwa ładowanie wpisu:twitter
Autor: JFO
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Nietypowy widok w lesie. "Natura potrafi zaskakiwać"
Dwie rosyjskie rafinerie bez ropy? Skuteczny atak Ukrainy
Myje się dwa razy w tygodniu. "Mam obawy, że brzydko pachnę"
Robert Karaś będzie reprezentować azjatycki kraj. "Zrobię to z dumą"
Wjechał na oblodzone jezioro. Auto utknęło na środku
Poruszające sceny. Tak dzieci pożegnały zamordowanego księdza
Pierwsze takie nagranie przelotu Falcona 9. "Potrafi nieźle huknąć"
"Klucz do skutecznej obrony". Mówi, co powinna robić Polska
Nagi mężczyzna w masce zaczepia kobiety. "Wyglądał jak obłąkany"
Rosjanin błagał o litość. Pokazali nagranie w sieci
Wyniki Lotto 21.02.2025 – losowania Euro Jackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Nie żyje dwóch młodych strażaków. To kolejna tragedia w regionie
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić