25 października występujący na poziomie gdańskiej B klasy klub Latarnik Choczewo opublikował na swoim Tik-Toku nagranie, które już kilka dni później stało się internetowym viralem. Krótki film przedstawia efektowną akcję z meczu z Barcą Bolszewo, rozegranego w ramach drugiej rundy regionalnego Pucharu Polski.
Na nagraniu widać spektakularny zwód wykonany przez jednego z piłkarzy Latarnika. Grający z numerem 21 zawodnik wślizgiem zagarnął bezpańską piłkę, a następnie znajdując się na ziemi, wykonał balans ciałem, dzięki któremu zwiódł rywala i pognał w kierunku bramki przeciwników.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Spektakularna akcja widocznie rozwścieczyła jednego z piłkarzy Barcy Bolszewo, który postanowił za wszelką cenę zatrzymać rywala. Defensor ruszył w kierunku szarżującego z piłką zawodnika Latarnika Choczewo i z ogromnym impetem "wjechał" w nogi swojego rywala.
Brutalny faul spotkał się z gwałtowną reakcją piłkarzy Latarnika, a rezerwowi tego zespołu ze wściekłością wybiegli na boisko. Sfaulowany piłkarz padł na murawę, jednak zespół z Choczewa poinformował na swoim Tik-Toku, że bohater nagrania nie doznał żadnego groźnego urazu.
Później stało się coś, co całkowicie przerosło oczekiwania całej społeczności Latarnika Choczewo. W ciągu kilku dni nagranie zyskało ogromną popularność - na samym profilu klubu w serwisie Tik-Tok zebrało ono ponad 6,7 miliona wyświetleń i 793 tysiące reakcji.
Co więcej, Latarnik Choczewo na swojej oficjalnej stronie poinformował, że film zyskał międzynarodową sławę. Nagranie zobaczyły setki tysięcy kibiców m.in. z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Francji i Niemiec.
Jedynie 8,6% wszystkich wyświetleń pochodziło z Polski. Zaskakująco, najwięcej widzów zanotowaliśmy w Wielkiej Brytanii, gdzie filmik został wyświetlony przez 19,9% wszystkich użytkowników. Stany Zjednoczone także pokazały duże zainteresowanie, z 11% udziałem w wyświetleniach. Niemcy i Francja również wykazały się dużym zainteresowaniem, z odpowiednio 9,2% i 8,7% wszystkich wyświetleń - napisano w artykule opublikowanym na stronie klubu.
To nie jedyny dowód międzynarodowej popularności zdobytej przez Latarnika Choczewo. Kultowy już filmik w piątek udostępnił na swoim Instagramie obserwowany przez 69 milionów osób profil "433". Z kolei w sobotę 4 listopada artykuł na temat nagrania występującego w gdańskiej B-klasie zespołu opublikował hiszpański "AS".
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.