Mecz Polski z Czechami wzbudza wiele emocji u kibiców obu reprezentacji. Temat piątkowego starcia zdominował media sportowe w obu krajach. Okazuje się, że z tego powodu na światło dzienne wychodzą nieznane dotąd historię o głównych bohaterach tego widowiska.
Czeski portal iDNES.cz poświęca dużo uwagi Michałowi Probierzowi. Dziennikarze przygotowali obszerny artykuł na temat niecodziennych metod pracy stosowanych przez selekcjonera Polaków, przy okazji nazywając go "indywidualistą". Dla poparcia tej opinii serwis przytoczył anegdotę opowiedzianą przez Czecha grającego w Cracovii - Jakuba Jugasa.
31-letni środkowy obrońca dołączył do krakowskiego zespołu w lipcu 2021 roku i przez kilka miesięcy miał okazję współpracować z Probierzem (obecny selekcjoner kadry trenował Cracovię do 9. listopada 2021 roku). W rozmowie dla portalu iDNES.cz podzielił się historią, która doskonale pokazuje nietuzinkowe metody szkoleniowe stosowane przez Probierza.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Czech wspomina sytuację, w której piłkarze Cracovii zgodnie z cotygodniową rutyną przybyli do ośrodka treningowe klubu. Tego dnia jednak nie doczekali się standardowych zajęć, gdyż Michał Probierz postanowił zabrać swoją drużynę do klasztoru.
Przyjechaliśmy na trening, przebraliśmy się, gdy nagle pan Probierz niespodziewanie zapędził nas wszystkich do autokaru reprezentacji i zawiózł do klasztoru. Powiedział, żebyśmy uświadomili sobie i posłuchali, o co tak naprawdę chodzi w życiu. Przy okazji udało nam się wygrać następny mecz, więc zadziałało - wspominał w rozmowie z czeskimi dziennikarzami Jugas.
To nie jedyne niecodzienne zachowanie przywołane przez serwis iDNES.cz. Czescy dziennikarze przypominają też konferencję prasową przed meczem Cracovii z Lechem Poznań, na której Probierz postanowił zasadzić roślinkę.
Teraz tak patrząc, może za 5 minut coś wyrośnie. Nie rośnie. To jest przykład naszej cierpliwości - powiedział, sugerując, że od trenerów w Polsce wymaga się natychmiastowej poprawy wyników prowadzonych drużyn.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.