Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Paweł Maziarz
Paweł Maziarz | 

Nowy smak Coca-Cola. Tym razem nie jest dziełem człowieka

30

The Coca-Cola Company wprowadza na rynek limitowaną edycję napoju Coca-Cola. Coca-Cola Y3000 jest reklamowany jako pierwszy futurystyczny smak stworzony wspólnie przez człowieka i sztuczną inteligencję.

Nowy smak Coca-Cola. Tym razem nie jest dziełem człowieka
Na rynku dostępnych jest kilkanaście smaków Coca-Coli (Adobe Stock)

Coca-Cola to jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych napojów gazowany na świecie. Napój powstał w 1886 roku i od tego czasu pojawił się w kilkunastu różnych smakach. Twórcy marki przygotowali kolejny smak, jednak tym razem został on opracowany przez... sztuczną inteligencję.

Nowy smak Coca-Cola

Coca-Cola Y3000 jest reklamowany jako "pierwszy limitowany smak coli z przyszłości, który ma pokazać optymistyczną wizję tego co dopiero nadejdzie". Co to tak naprawdę znaczy?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: SięKlika #15 - wiadomości technologiczne z nutką humoru

Twórcy marki zdradzili redakcji CNBC, że opracowanie nowego smaku było procesem dwuetapowym. Najpierw badacze Coca-Coli zebrali kluczowe preferencje i trendy smakowe, by zrozumieć, jak konsumenci wyobrażają sobie smak przyszłości. Następnie informacje te zostały przeanalizowane przez system sztucznej inteligencji firmy Coke, by pomóc w opracowaniu profili smakowych.

Opakowanie napoju Coca-Cola Y3000 także zostało zaprojektowane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji
Opakowanie napoju Coca-Cola Y3000 także zostało zaprojektowane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (Coca-Cola)

Warto dodać, że sztuczna inteligencja została wykorzystana także do opracowania puszek i butelek. Nowe opakowania zostały utrzymane w fioletowo-błękitnej kolorystyce, a do tego wyróżniają się rozpikselowanym logo Coca-Cola.

Zainspirowani ponadczasowością Coca-Coli, chcieliśmy uczcić pomysł każdego z nas na to, jak może wyglądać przyszłość. Z pomocą technologii opartej o sztuczną inteligencję, Coca Cola Y3000 pozwala wyobrazić sobie, jak mogłaby smakować Coca-Cola w przyszłości, a przy tym wprowadza innowacyjne doświadczenie, by odkrywać tą przyszłość - mówi Oana Vlad, starsza dyrektor ds. globalnej strategii Coca-Coli.

Jak smakuje Coca-Cola Y3000?

Coca-Cola nie chwali się jak smakuje napój przyszłości. W sieci można natrafić na pierwsze opinie klientów, które zwracają uwagę na słodki, owocowy posmak, który można porównać do pianek marshmallow.

Napój Coca-Cola Y3000 został wprowadzony na rynek jako limitowana edycja. Naturalnie jest dostępny w dwóch tradycyjnych wariantach: zwykłej Coca-Cola Y3000 i bez cukru Coca-Cola Y3000 Zero Sugar.

Coca-Cola stawia na szeroką promocję pomysłu ze smakiem Y3000. Fani marki będą mogli także zaopatrzyć się w futurystyczną odzież, która została opracowana z luksusową marką streetwearową Ambush

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Nakaz aresztowania Netanjahu. "Istotny krok w kierunku sprawiedliwości"
Zmasowane ataki Izraela na Liban. Ponad 47 zabitych
Wrocławski McDonald's podbija sieć. Kolorowe neony, światła i tłumy klientów
Zobaczył tygrysa pod domem. Przerażające nagranie z Chin
Ukraiński recydywista w Sopocie. Pokazał policjantom fałszywe prawo jazdy
Trzaskowski: Na spotkania w prekampanii jeżdżę prywatnym samochodem, urlopu nie planuję
Wypadek na roli. Nogę mężczyzny wciągnęła maszyna
PiS ogłosi swojego kandydata na prezydenta. Wiadomo już gdzie
Skrajnie osłabiony senior w Gdańsku. Jej reakcja uratowała życie 71-latka
Ōkunoshima. Tajemnicza wyspa królików z mroczną przeszłością
Estonia. Tysiące niewybuchów na poligonie wojsk NATO
Łatwiejszy dostęp do pomocy psychologicznej dla nastolatków? "Zmiany od dawna oczekiwane"
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić