Coca-Cola to jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych napojów gazowany na świecie. Napój powstał w 1886 roku i od tego czasu pojawił się w kilkunastu różnych smakach. Twórcy marki przygotowali kolejny smak, jednak tym razem został on opracowany przez... sztuczną inteligencję.
Nowy smak Coca-Cola
Coca-Cola Y3000 jest reklamowany jako "pierwszy limitowany smak coli z przyszłości, który ma pokazać optymistyczną wizję tego co dopiero nadejdzie". Co to tak naprawdę znaczy?
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Twórcy marki zdradzili redakcji CNBC, że opracowanie nowego smaku było procesem dwuetapowym. Najpierw badacze Coca-Coli zebrali kluczowe preferencje i trendy smakowe, by zrozumieć, jak konsumenci wyobrażają sobie smak przyszłości. Następnie informacje te zostały przeanalizowane przez system sztucznej inteligencji firmy Coke, by pomóc w opracowaniu profili smakowych.
Warto dodać, że sztuczna inteligencja została wykorzystana także do opracowania puszek i butelek. Nowe opakowania zostały utrzymane w fioletowo-błękitnej kolorystyce, a do tego wyróżniają się rozpikselowanym logo Coca-Cola.
Zainspirowani ponadczasowością Coca-Coli, chcieliśmy uczcić pomysł każdego z nas na to, jak może wyglądać przyszłość. Z pomocą technologii opartej o sztuczną inteligencję, Coca Cola Y3000 pozwala wyobrazić sobie, jak mogłaby smakować Coca-Cola w przyszłości, a przy tym wprowadza innowacyjne doświadczenie, by odkrywać tą przyszłość - mówi Oana Vlad, starsza dyrektor ds. globalnej strategii Coca-Coli.
Jak smakuje Coca-Cola Y3000?
Coca-Cola nie chwali się jak smakuje napój przyszłości. W sieci można natrafić na pierwsze opinie klientów, które zwracają uwagę na słodki, owocowy posmak, który można porównać do pianek marshmallow.
Napój Coca-Cola Y3000 został wprowadzony na rynek jako limitowana edycja. Naturalnie jest dostępny w dwóch tradycyjnych wariantach: zwykłej Coca-Cola Y3000 i bez cukru Coca-Cola Y3000 Zero Sugar.
Coca-Cola stawia na szeroką promocję pomysłu ze smakiem Y3000. Fani marki będą mogli także zaopatrzyć się w futurystyczną odzież, która została opracowana z luksusową marką streetwearową Ambush
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.