Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Paweł Maziarz
Paweł Maziarz | 

Nowy smak Coca-Cola. Tym razem nie jest dziełem człowieka

30

The Coca-Cola Company wprowadza na rynek limitowaną edycję napoju Coca-Cola. Coca-Cola Y3000 jest reklamowany jako pierwszy futurystyczny smak stworzony wspólnie przez człowieka i sztuczną inteligencję.

Nowy smak Coca-Cola. Tym razem nie jest dziełem człowieka
Na rynku dostępnych jest kilkanaście smaków Coca-Coli (Adobe Stock)

Coca-Cola to jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych napojów gazowany na świecie. Napój powstał w 1886 roku i od tego czasu pojawił się w kilkunastu różnych smakach. Twórcy marki przygotowali kolejny smak, jednak tym razem został on opracowany przez... sztuczną inteligencję.

Nowy smak Coca-Cola

Coca-Cola Y3000 jest reklamowany jako "pierwszy limitowany smak coli z przyszłości, który ma pokazać optymistyczną wizję tego co dopiero nadejdzie". Co to tak naprawdę znaczy?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: SięKlika #15 - wiadomości technologiczne z nutką humoru

Twórcy marki zdradzili redakcji CNBC, że opracowanie nowego smaku było procesem dwuetapowym. Najpierw badacze Coca-Coli zebrali kluczowe preferencje i trendy smakowe, by zrozumieć, jak konsumenci wyobrażają sobie smak przyszłości. Następnie informacje te zostały przeanalizowane przez system sztucznej inteligencji firmy Coke, by pomóc w opracowaniu profili smakowych.

Opakowanie napoju Coca-Cola Y3000 także zostało zaprojektowane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji
Opakowanie napoju Coca-Cola Y3000 także zostało zaprojektowane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (Coca-Cola)

Warto dodać, że sztuczna inteligencja została wykorzystana także do opracowania puszek i butelek. Nowe opakowania zostały utrzymane w fioletowo-błękitnej kolorystyce, a do tego wyróżniają się rozpikselowanym logo Coca-Cola.

Zainspirowani ponadczasowością Coca-Coli, chcieliśmy uczcić pomysł każdego z nas na to, jak może wyglądać przyszłość. Z pomocą technologii opartej o sztuczną inteligencję, Coca Cola Y3000 pozwala wyobrazić sobie, jak mogłaby smakować Coca-Cola w przyszłości, a przy tym wprowadza innowacyjne doświadczenie, by odkrywać tą przyszłość - mówi Oana Vlad, starsza dyrektor ds. globalnej strategii Coca-Coli.

Jak smakuje Coca-Cola Y3000?

Coca-Cola nie chwali się jak smakuje napój przyszłości. W sieci można natrafić na pierwsze opinie klientów, które zwracają uwagę na słodki, owocowy posmak, który można porównać do pianek marshmallow.

Napój Coca-Cola Y3000 został wprowadzony na rynek jako limitowana edycja. Naturalnie jest dostępny w dwóch tradycyjnych wariantach: zwykłej Coca-Cola Y3000 i bez cukru Coca-Cola Y3000 Zero Sugar.

Coca-Cola stawia na szeroką promocję pomysłu ze smakiem Y3000. Fani marki będą mogli także zaopatrzyć się w futurystyczną odzież, która została opracowana z luksusową marką streetwearową Ambush

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Myje się dwa razy w tygodniu. "Mam obawy, że brzydko pachnę"
Robert Karaś będzie reprezentować azjatycki kraj. "Zrobię to z dumą"
Wjechał na oblodzone jezioro. Auto utknęło na środku
Poruszające sceny. Tak dzieci pożegnały zamordowanego księdza
Pierwsze takie nagranie przelotu Falcona 9. "Potrafi nieźle huknąć"
"Klucz do skutecznej obrony". Mówi, co powinna robić Polska
Nagi mężczyzna w masce zaczepia kobiety. "Wyglądał jak obłąkany"
Rosjanin błagał o litość. Pokazali nagranie w sieci
Wyniki Lotto 21.02.2025 – losowania Euro Jackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Nie żyje dwóch młodych strażaków. To kolejna tragedia w regionie
EuroBasket 2025. Litwa z ogromną przewagą pokonała Polskę
Chaos na pokładzie. Turystka rozebrała się do naga podczas lotu
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić