Numery pre-paid bywają pułapką na klientów. Zgromadzona na koncie, pokaźna suma działa jak kotwica: zamiast zmienić operatora, z obawy przed utratą środków niektórzy klienci utrzymują i doładowują swoje konta, choć nie korzystają w pełni z wpłacanych pieniędzy.
Problem jest znany Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów od dawna. Niestety, mimo zapadających, korzystnych dla klientów decyzji, działania operatorów telekomunikacyjnych ciągle pozostawiają wiele do życzenia.
UOKiK kontra telekomy
Ostatnia decyzja UOKiK w tej kwestii dotyczy operatora Play, który został zobowiązany do wypłaty zgromadzonych środków tym klientom, którzy zmieniają operatora albo zdecydowali się nie przedłużać ważności swojego numeru. Wcześniej UOKiK wydał podobne zarządzenia w kwestii innych operatorów, jak T-Mobile i Polkomtel. Postępowanie wobec Orange jest w toku.
Porządkujemy rynek nakazując operatorom uczciwie rozliczać się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług. Klienci nie mogą tracić niewykorzystanych środków zgromadzonych na koncie pre-paid z powodu braku kolejnego doładowania – tłumaczy prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.