Rodney Hodgins cierpi na kurczowe porażenie mózgowe. 49-latek prowadzi jednak normalne życie, które umożliwia mu specjalny wózek inwalidzki. Podróżował z nim również do Las Vegas, jednak jak się okazało, nie wszystko poszło tak, jak miało.
Obsługa samolotu odmówiła niepełnosprawnemu pomocy
Gdy samolot dotarł do Las Vegas, niepełnosprawny pasażer poprosił, aby personel pokładowy dostarczył mu wózek, na którym mógłby opuścić pokład. Obsługa Air Canada odmówiła mu jednak, tłumacząc, że musi przygotować samolot na drogę powrotną.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Żona niepełnosprawnego pasażera napisała w poście opublikowanym w mediach społecznościowych, że stewardzi nakazali jej mężowi samodzielnie opuścić maszynę. Para pomyślała najpierw, że to żart, jednak gdy prośbę ponowiono, wiedzieli już, że muszą poradzić sobie sami.
- Oczywiście, że nie mogę tego zrobić, bo jestem niepełnosprawny i poruszam się na wózku. Nie mogę chodzić – wyjaśnił 49-latek. Mimo to obsługa pozostała niewzruszona, a para podjęła się upokarzającego wyzwania.
Pasażer musiał czołgać się do wyjścia
Niepełnosprawny pasażer postanowił dłużej nie blokować wyjścia i przeczołgał się przez 12 rzędów aż do wózka inwalidzkiego. Jego towarzyszka relacjonowała, że prowadzili wspólną walkę na oczach kilkunastu osób.
- Niektórzy odwracali wzrok, a inni patrzyli ze wstydem. Mąż zranił się w nogi, a ja w plecy. Choć emocjonalnie zostaliśmy poobijani o wiele bardziej. Rod jest najpiękniejszym człowiekiem na świecie i wcale na to nie zasługiwał - wyjaśniła Deanna.
- Dla mnie to było dość bolesne. Bolały mnie nogi i przez pierwsze trzy dni pobytu czułem się okropnie - zdradził poszkodowany pasażer.
Air Canada zaproponowała poszkodowanym rekompensatę
Linia lotnicza Air Canada wydała wyjaśnienie po tym skandalicznym zajściu, w którym wyjaśniła, że firma korzysta z usług zewnętrznych specjalistów ds. pomocy pasażerom poruszającym się na wózku inwalidzkim.
"Po dochodzeniu, które ma na celu ustalenie, jak doszło do poważnego zaniedbania, przeprowadzimy ocenę partnerów świadczących usługi w zakresie mobilności w Las Vegas" - przekazał przewoźnik. W ramach rekompensaty poszkodowanym zaproponowano voucher w wysokości 2 tys. dolarów.
Źródło: The Guardian