Stewardesa, która zamieszcza krótkie filmiki na TikToku pod pseudonimem @jeenie.weenie, opowiedziała obserwatorom, jak załoga radzi sobie z agresywnymi pasażerami. Co robią pracownicy linii lotniczych, gdy ktoś stwarza zagrożenie dla innych?
Jak opanować agresywnych pasażerów w samolocie?
Oczywiście, trzeba ich powstrzymać. Każda linia lotnicza ma swoją własna politykę w tej kwestii - opowiada Jeenie. - Zazwyczaj skrępowanie to ostateczność. Powód jest prosty. W sytuacji awaryjnej musimy ewakuować samolot w 90 sekund. Skrępowana osoba może to znacznie opóźnić - wyjaśnia stewardesa.
Zanim załoga zdecyduje się na unieruchomienie pasażera, musi spróbować kilku innych sposobów na uspokojenie go.
Jeśli samolot jeszcze nie wystartował, a pasażer już jest agresywny, pracownicy najprawdopodobniej wezwą ochronę lotniska lub policję. Pasażer może wtedy zostać usunięty z samolotu i, w zależności od zachowania, nawet aresztowany.
Gdy sytuacja ma miejsce podczas lotu, w ekstremalnych przypadkach konieczne może być awaryjne lądowanie.
Alkohol największym problemem na pokładzie
Jak podaje express.co.uk, najczęstszą przyczyną agresywnych zachowań jest nadużywanie alkoholu na pokładzie lub jeszcze na lotnisku.
W ostatnich dwóch latach do nieprzyjemnych incydentów często dochodziło, gdy pasażerowie kłócili się o przepisy dotyczące walki z pandemią COVID-19.
Niektórzy podróżni odmawiali noszenia masek, co doprowadzało do kłótni z innymi pasażerami. Liczne linie lotnicze z powodu odmowy zakrycia ust i nosa wypraszały pasażerów z samolotu.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.