Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
aktualizacja 

Wizz Air zwlekał z wypłatą odszkodowania. Oto co zrobił pasażer

48

Za koszty związane z odwołanym w ostatniej chwili lotem linia lotnicza była winna pasażerowi 4,5 tys. funtów (niemal 25 tys. zł). Wizz Air nie spieszył się jednak z wypłatą środków, więc podróżny postanowił wziąć sprawy we własne ręce. Na odpowiedź linii lotniczej nie musiał długo czekać.

Wizz Air zwlekał z wypłatą odszkodowania. Oto co zrobił pasażer
Podróżny nie otrzymał zwrotu pieniędzy, więc postanowił nasłać na firmę komornika (Adobe Stock, MAREK SLUSARCZYK)

W styczniu 2022 r. Russell Quirk z Wielkiej Brytanii zarezerwował bilety lotnicze dla całej swojej rodziny. Razem z żoną i trzema córkami w maju miał się wybrać do portugalskiego Faro. W dniu wylotu mężczyzna otrzymał od Wizz Aira SMS-a z informacją, że jego lot został odwołany.

Sposób, w jaki Wizz Air traktuje swoich pasażerów, jest szokujący – mówił Russell w rozmowie z BBC. – Bez żadnego wytłumaczenia, przeprosin ani alternatywy – tłumaczył.

Wizz Air był winien klientowi 4,5 tys. funtów

Podróżny miał już zabukowane hotele i nie chciał tracić szansy na urlop. Postanowił zatem polecieć do Portugalii na pokładzie innego przewoźnika. Za bilety lotnicze oraz dodatkową noc w hotelu musiał jednak zapłacić 4,5 tys. funtów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Halo Polacy". Porównał Polki i Azjatki. "To jest zupełnie inny świat"

Po powrocie z urlopu klient zwrócił się do Wizz Aira z prośbą o zwrot poniesionych kosztów oraz wypłatę odszkodowania.

Przewoźnik przez miesiąc ignorował jednak jego interwencje, więc mężczyzna postanowił zwrócić się do sądu. Tam wydano wyrok zasądzający zwrot kosztów, lecz i to wezwanie firma ignorowała.

Pasażer nasłał komornika na linię lotniczą

Po siedmiu miesiącach rozzłoszczony klient postanowił wysłać komornika do siedziby Wizz Aira na lotnisku Londyn Luton.

W tej sytuacji Wizz Air miał prosty wybór: oddadzą pieniądze w gotówce albo komornik zabierze równowartość tej kwoty w formie zabezpieczenia ich mienia, rekwirując np. krzesła, stoły czy komputery – mówi Quirk.

Ten ruch zmobilizował linię lotniczą do zwrotu należności. Przedstawiciele Wizz Aira przyznali, że w połowie ubiegłego roku firma borykała się z przytłaczającą liczbą wniosków o odszkodowania. To dlatego przewoźnik miał zignorować wezwania klienta.

Wystarczyłoby, żeby wysłali mi jakąkolwiek wiadomość, gdyby w okresie od lipca do grudnia ktoś napisał: "Hej, potrzebujemy 90 dni, żeby zrealizować twoje roszczenia". Ale nie zrobili nic. Myślę, że zrobili to dlatego, że myśleli, że nie będę chciał dochodzić swoich praw – przekazał Quirk.

Źródło: BBC, Daily Mail

Autor: MSI
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Skrajnie osłabiony senior w Gdańsku. Jej reakcja uratowała życie 71-latka
Estonia. Tysiące niewybuchów na poligonie wojsk NATO
Łatwiejszy dostęp do pomocy psychologicznej dla nastolatków? "Zmiany od dawna oczekiwane"
Wywieźli ponad 600 opon. Smutny widok. "Las to nie wulkanizacja"
Groźny wypadek w Piotrkowie. Samochód wjechał w przystanek
Skandaliczna interwencja w Gdańsku. "Nie jestem zwykłym psem"
"Straszna tragedia". Szkoła żegna 14-letnią Natalię
Banan i kawałek taśmy klejącej. Kontrowersyjne dzieło sprzedane za miliony
Lewandowski nigdy nie był tak szczery. Otrzymał ważny telefon
Sukces astronomów. Uchwycili umierającą gwiazdę spoza Drogi Mlecznej
Mieszkają w Polsce, a pracują w Niemczech. Opowiedzieli o zarobkach
Starych samochodów nie będzie można naprawić? Komisja Europejska wyjaśnia
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić