Maria Mata oraz Antoinette Clerisier - Brytyjki, pracujące jako hotelowe sprzątaczki zdradziły, jakie zachowanie turystów skutecznie utrudnia im pracę.
Sprzątanie w pokojach hotelowych
"Po tym, jak byłam odpowiedzialna za sprzątanie pokoi hotelowych, już nigdy nie zostawiałam na drzwiach zawieszki, informującej o tym, że nie chce, aby mój pokój był sprzątany" - przyznała Maria Mata, cytowana przez "The Sun". Jaki jest powód?
Zdaniem Maty wielu turystów w czasie pobytów w hotelach zostawia na zewnętrznej klamce drzwi zawieszkę z informacją, aby nie sprzątać ich pokoi. W ten sposób chcą zrobić przysługę osobom sprzątającym. W rzeczywistości jest jednak odwrotnie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Najprawdopodobniej goście myślą, że kiedy nie sprzątamy pokoju, jest nam łatwiej, ale kiedy pokój jest dwa, trzy dni bez sprzątania staje się naprawdę bardzo brudny" - przyznała Maria. Wytłumaczyła, że pracownicy mają jednego dnia dziesiątki pokoi do posprzątania.
Jeśli któryś z nich jest wyjątkowo zaniedbany, muszą na niego poświęcić więcej czasu, a to może opóźnić ich pracę. "Muszę się wtedy spieszyć, żeby zdążyć, a to bardziej męczące. Łatwiej jest mi codziennie sprzątać i odświeżać każdy pokój" - podsumowała.
Wyznania pracowników
W swojej opinii Mata nie pozostaje odosobniona. "Goście mogą pomyśleć, że pominięcie sprzątania pokoju pomaga pracownikom, ale to nieprawda. Kiedy pokoje nie są sprzątane przez wiele dni, są o wiele brudniejsze i trudniejsze do wyczyszczenia. Kiedyś otworzyłam drzwi i zobaczyłam ogromne stosy śmieci, brudnych pieluch i gnijące jedzenie, które musiałam bardzo szybko posprzątać, aby pokój był gotowy na przyjęcie następnego gościa" - wyznała Antoinette Clerisier, cytowana przez "The Sun".
Dodatkowo, jeśli turyści nie chcą mieć sprzątanych pokoi, to sprawia, że nasi współpracownicy tracą pracę, ponieważ w grafiku jest mniej zmian dla sprzątających - dodała kobieta.
Źródło: "The Sun"